اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

اجرای طرح سد البرز 15 سال طول می‌کشد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه امسال برای سد البرز حدود 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، گفت: اگر با این وضعیت اعتبار بخواهیم پیش برویم اجرای این طرح 15 سال طول می‌کشد.

اجرای طرح سد البرز 15 سال طول می‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مشکلات شهرهای گروه الف با حضور معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم بابل و امیرکلا در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بابل و مدیران عامل آبفای شهری و آب منطقه‌ای مازندران بررسی شد.

سید عیسی هاشمی‌حیدری معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه بهره‌مندی از آب سدها در استان بسیار ضعیف است، افزود: با توجه به طرح‌های در دست اجرا، ضروری است توجه جدی در بخش تامین اعتبارات آب استان انجام شود چرا که تنها تأمین آب شهرهای گروه الف 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه توان فنی و اجرایی پیمانکاران بومی استان به جایی رسیده که می‌توان پروژه‌های بزرگ را در مدت زمان کوتاه انجام داد، گفت: هماهنگی‌های خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان بوجود آمده است که با تخصیص به موقع اعتبارات، مشکلات بخش‌های مختلف استان در اسرع وقت برطرف ‌شود.

* امسال برای سد البرز 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است

هاشمی‌حیدری با بیان اینکه امسال برای سد البرز حدود 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، تصریح کرد: اگر با این وضعیت اعتبار بخواهیم پیش برویم اجرای این طرح 15 سال طول خواهد کشید.

معاون عمرانی استاندار مازندران خواستار مساعدت نمایندگان برای تسریع در تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف شد و افزود: این شهرها شامل بابل، بابلسر، فریدونکنار‌، بهنمیر و امیرکلا است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران نیز با بیان اینکه این شرکت تلاش می‌کند آبرسانی به شهرهای گروه الف در مازندران را با اولویت پیش ببرد، یادآور شد: اجرای طرح آبرسانی و تأمین آب سالم و بهداشتی برای شهرهای گروه الف بهترین و با ارزش‌ترین خدمت به مردم این منطقه است.

* تنها راه رفع مشکل کمبود آب شهرهای گروه الف، تامین آب از طریق سد البرز

محمدتقی حسین‌زاده با اشاره به اینکه تنها راه رفع مشکل کمبود آب شهرهای گروه الف، تامین آب از طریق سد البرز خواهد بود، بیان داشت: مسئولیت تامین آب شرب شهرهای گروه الف با شرکت آب منطقه‌ای و توزیع آن برعهده شرکت آب و فاضلاب است که در حال حاضر آب منطقه‌ای مازندران برنامه تامین آب از محل سد البرز با اجرای خط انتقال و تصفیه‌خانه را در دستور کار خود دارد.

حسین‌زاده عنوان کرد: برای رفع مقطعی مشکل کمبود آب آشامیدنی این شهرها آبفای مازندران در سال گذشته رأسا اقدام به حفر و تجهیز دو حلقه چاه با آبدهی 50 لیتر در ثانیه و بهسازی و مهندسی مجدد شش حلقه چاه با افزایش آبدهی 140 لیتر در ثانیه کرده که بخشی از مشکلات برطرف شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران یادآور شد: امسال نیز حفر و تجهیز یک حلقه چاه با پیش‌بینی آبدهی 20 لیتر در ثانیه برای این شهرها  در دست اقدام  است.

* مازندران 1000 میلیارد تومان در سرمایه‌گذاری آب عقب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران هم در این نشست با بیان اینکه در دو سال گذشته 60 میلیارد تومان در بخش آب هزینه شده متذکر شد: استان مازندران 1000 میلیارد تومان در سرمایه گذاری آب عقب است.

رمضان طهماسبی با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت استان مازندران اعتبار لازم در بخش آب اختصاص نمی‌یابد، اذعان داشت: از مسئولان می‌خواهیم تا شاخص‌های بودجه در بخش آب را در مازندران اصلاح کنند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول