اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

یک سوم اعتبارات اردبیل در حساب دستگاه‌های اجرایی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: یک سوم اعتبارات استان اردبیل هنوز در حساب دستگاه‌های اجرایی باقی مانده که باید به سرعت جذب و هزینه شود.

یک سوم اعتبارات اردبیل در حساب دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: از 445 میلیارد تومان اعتبار استانی در سال گذشته حدود 150 میلیارد تومان اعتبار در حساب دستگاه‌هاست که از ردیف اعتبارات استانی، ملی، تبصره‌ها و ردیف‌های مختلف حوادث، مازاد، جرایم رانندگی و همچنین ماده 41 است.

وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از این اعتبارات در ماه‌های اخیر ابلاغ شده و ضرورت دارد تا تیرماه به جذب آن اقدام کنیم تا مبادا اعتباری از استان برگشت بخورد.

رئیس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با یادآوری اینکه در صورت همکاری نکردن دستگاه‌های ذیربط اسامی آنها اعلام می‌شود، گفت: ما بودجه سال 91 را نیز پیشاپیش توزیع می‌کنیم تا با توجه به محدودیت فصل کاری بتوانیم در کمتر از 15 روز در شهرستان‌ها جلسات توزیع اعتبارات توسط کمیته برنامه‌ریزی و مبادله موافقت‌نامه را انجام دهیم تا در فرصت اندک فصل کاری بتوانیم جذب اعتبار داشته و پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانیم.

صابری در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری و توصیه‌های معظم له به مسئولان و مدیران اشاره کرد و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید داشتند شرایط و اوضاع جامعه و منطقه ایجاب می‌کند تا ما علاوه بر اینکه در خدمت‌رسانی و پیشرفت و توسعه رکورد بزنیم به رغم هدف قرار دادن دشمن در سرمایه‌ها و داشته‌های ارزشمند کشورمان باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا اسباب الگو و الهام دیگر کشورها باشیم.

این مسئول یادآور شد: در این مسیر نباید دچار غرور، خودشیفتگی و خود محوری شویم بلکه ضرورت دارد با نظارت، کنترل و بازنگری اعمال و رفتار خود و دوری از تجملات و تمتع دنیوی به گونه‌ای حرکت کنیم تا خواسته مردم از مسئولانشان که کار و تلاش شبانه‌روزی است جامه عمل بپوشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان به ابلاغ قانون بودجه سال 91 اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بودجه عمرانی پیشنهادی استان با کمترین تغییر مصوب شده است ما بر همین اساس و محوریت اجرای پروژه‌ها با ماهیت استانی سعی کردیم با لحاظ کردن 16 آیتم توزیع اعتبار 10 شهرستان را انجام دهیم که در این زمینه الزامات قانونی بودجه را نیز لحاظ کردیم.

صابری به اعتبار یک درصد پایگاه مقاومت، احداث سالن‌های ورزشی، اجرای طرح هادی و موضوع توسعه آب و راه روستایی به همراه احداث کتابخانه را به عنوان الزامات بودجه سال 91 یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه با در نظر گرفتن شاخص‌های شهرستانی و برخوردار نبودن شهرستان‌ها از توسعه واقعی اعتبارات را عادلانه بین 10 شهرستان توزیع می‌کنیم تا حداقل مناطق محروم و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته در این زمینه به شاخص استانی و کشوری نزدیک‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان در پایان سخنان خود اظهار داشت: به عنوان نمونه شهرستانی در این استان وجود دارد که 90 درصد راه‌های روستایی آن آسفالت شده است و در عوض شهرستانی وجود دارد که 49 درصد راه روستایی آن از آسفالت مناسب بهره‌مند شده که ما برای از بین بردن آثار این بی‌عدالتی توزیع اعتبارات را در این حوزه بر اساس شاخص‌های شهرستانی انجام دادیم.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول