اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور خبر داد

افزایش 5 برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: در سال جاری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش نسبت به سال 84 پنج برابر افزایش یافته است.

افزایش 5 برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی رئیسی در نشست صبح امروز مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در اردبیل اظهار داشت: در سال 84 کل اعتبار عمرانی وزارت آموزش و پرورش  به صورت مصوب 500 میلیارد تومان بوده که از این میزان 450 میلیارد تومان اختصاص یافته بود.

وی خاطرنشان کرد: این رقم در سال گذشته به حدود یک‌هزار و 850 میلیارد تومان رسید که چهار برابر سال 84 بوده و امسال نیز با یک جهش واقعی این رقم به پنج برابر رسیده است.

85 درصد فضاهای آموزشی کشور بعد از انقلاب ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در مورد برچیده شدن مدارس دو شیفته در کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب شاهد انفجار جمعیت و دو برابر شدن جمعیت دانش‌آموزی در کشور بودیم در حالی که توسعه فضاهای آموزشی متناسب با رشد جمعیت نبوده است و اغلب مدارس به یادگار مانده از دوران رژیم سابق نیز فاقد استحکام و اغلب خشت و گلی بوده است.

رئیسی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب در یک جهاد واقعی به همت دولت و خیرین 85 درصد فضاهای آموزشی کشور احداث، ترمیم و بازسازی شد و به تدریج مدارس چهار و سه شیفته به مدارس یک نوبته و دو نوبته تبدیل شده است.

این مسئول بیان داشت: هرچند یک نوبته کردن مدارس از اولویت‌هاست اما اولویت جدی مرکز تجهیز و نوسازی کشور حل مشکل مدارس خطر آفرین و بحرانی است به طوریکه در تلاش هستیم تا پایان برنامه پنجم حذف مدارس تخریبی را شاهد باشیم.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور ادامه داد: اگر تا تیرماه سال 93 این معضل برطرف شود  ما در کنار آن سعی می‌کنیم مدارس تک نوبته استاندارد احداث کرده و تحویل نسل آینده دهیم.

رئیسی تصریح کرد: در این مسیر دولت و خیرین باید مشارکت همه جانبه داشته باشند تا برای همیشه معضل جدی کمبود فضای آموزشی برطرف شود.

وی ادامه داد: سال به سال رقم این اعتبارات افزایش یافته به طوریکه امسال یک هزار میلیارد تومان فقط برای مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی مدارس فرسوده به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیسی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در کنار این اعتبار در سایر بخش‌ها نیز تامین اعتبار خوبی را شاهد هستیم به طوریکه در ساخت نمازخانه هوشمند‌سازی و تجهیز مدارس، هنرستان‌ها، ساخت مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر و شهرهای جدید و همچنین استاندارد‌سازی سیستم سرمایشی و گرمایشی و حتی گازرسانی به داخل مدارس با احصای مشکلات و معایب تامین اعتبار مورد نیاز انجام می‌شود.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول