اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق فکر وزیر علوم:

رشد 50 درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها نتیجه جلسات اتاق فکر است

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم و دبیر اتاق فکر وزارت علوم تحقیقات و فناوری رشد 50 درصدی اعتبارات سال‌جاری دانشگاه‌ها را نتیجه جلسات اتاق فکر این وزارتخانه عنوان کرد.

رشد 50 درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها نتیجه جلسات اتاق فکر است

سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه یازدهمین نشست اتاق فکر وزارت علوم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: دستورات و راهبردهای اتاق فکر وزارت علوم به نتایج قابل توجهی منجر می‌شود و این به نفع دانشگاه‌های سراسر کشور خواهد بود.

به گفته وی، هفت جلسه از مجموع جلسات اتاق فکر وزارت علوم به پروژه برنامه‌ریزی بودجه عملیاتی و سرانه دانشجویی دانشگاه‌ها اختصاص یافت که در سال 90 این پروژه با نتایج قابل توجهی به اتمام رسید.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: با عملیاتی کردن نتایج جلسات اتاق فکر و اعمال سرانه دانشجویی، اعتبارات سال‌جاری دانشگاه‌ها از رشدی معادل 50 درصد برخوردار شدند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر خاطرنشان کرد: علوم 23 نفر از روسای منتخب دانشگاه‌های سراسر کشور اعضای ثابت اتاق فکر وزارت علوم هستند که مباحث کلان مربوط به این وزارتخانه و دانشگاه‌ها را در جلسات این اتاق فکر دنبال می‌کنند.

وی در ادامه مدیریت درآمد و هزینه را از دستورات یازدهمین نشست اتاق فکر وزارت علوم در دانشگاه کردستان عنوان کرد و گفت: کاهش هزینه‌های انرژی و مدیریت آن با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در محیط‌های دانشگاهی الزامی است و در این نشست به‌دنبال راهکارهایی برای تحقق این مهم خواهیم بود.

ساداتی‌نژاد از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از منابع درآمدی نام برد و حرکت در این مسیر را زمینه‌ای برای افزایش درآمد دانشگاه‌ها و جبران بخشی از هزینه‌های این فضاهای آموزشی دانست.

* ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها

به گفته وی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب خیران از دیگر منابع درآمدی دانشگاه‌ها خواهند بود که تحقق آن نیازمند توجه مسئولان دانشگاه‌ها و همراهی خیران است.

دبیر اتاق فکر وزارت علوم یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور اساتید، دانشجویان و دانش‌آموختگان با یک ایده محوری تشکیل می‌شود و ارزش افزوده بسیار بالایی دارند.

وی اضافه کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان که عموماً ذیل دانشگاه‌ها و در پارک‌های علم و فناوری تشکیل می‌شود تبدیل علم به ثروت با درآمدزایی زیاد صورت می‌گیرد که بخشی از آن به دانشگاه‌ها می‌رسد.

ساداتی‌نژاد همچنین به کم‌رنگ بودن حضور خیران در برنامه‌های دانشگاه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: به‌دنبال یک راهبرد جدید برای جذب خیران در وزارت علوم و مشارکت آنان در طرح‌های دانشگاه‌ها هستیم.

این مسئول در پایان از تشکیل کمیته خیرین وزارت علوم خبر داد و اذعان داشت: اگر چه این کمیته حمایت 50 درصدی از پروژه‌های دانشگاه‌ها دارد اما باید زمینه جذب خیران برای تسهیل در اجرای طرح‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول