اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست گیلان خبر داد

نصب تجهیزات راه‌اندازی اینترنت ملی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست گیلان به راه‌اندازی اینترنت ملی در کشور اشاره کرد و گفت: تجهیزات راه‌اندازی اینترنت ملی در سال جاری در این استان نصب می‌شود.

نصب تجهیزات راه‌اندازی اینترنت ملی در گیلان

محمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به راه‌اندازی اینترنت ملی در سازمان پست اظهار کرد: تجهیزات اینترنت ملی در سازمان پست فراهم می‌شود.

وی راه‌اندازی اینترنت ملی را موجب بی‌نیازی ایران به دیگر کشورها دانست و افزود: ساختار اینترنت ملی در بحث امنیت بسیار تاثیرگذار است.

رضایی با بیان اینکه اینترنت داخلی با پهنای باند بسیار وسیع و سرعت بالا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: کاربران با خیال آسوده از لحاظ امنیتی و سرعت می‌توانند از اینترنت استفاده کنند.

این مسئول، پست را متولی درگاه ارائه خدمات اینترنتی عنوان کرد و گفت: خدمات دستگاه‌ها از طریق پست ارائه می‌شود.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به فعالیت دفاتر پیشخوان دولت و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان دولت اطلاعات را به مردم عرضه کرده و به آنها خدمات ارائه می‌دهند.

وی از نصب تجهیزات راه‌اندازی اینترنت ملی در سال جاری در گیلان خبر داد و ابراز کرد: اینترنت ملی در سال 92 کاملاً تحقق می‌یابد.

رضایی با تاکید بر توسعه خدمات پستی در گیلان، بیان کرد: بحث توسعه و پایداری خدمات پستی در دستور کار قرار دارد و پایداری کیفیت و توسعه خدمات پستی شعار محوری پست در سال جاری است.

مدیرکل پست گیلان در ادامه به امضای الکترونیک رسید مرسولات پستی اشاره کرد و یادآور شد: از نیمه دوم سال گذشته نامه‌رسان‌ها به دستگاه ویژه مجهز شدند و امضای گیرندگان را اسکن می‌کنند و ارسال کنندگان مرسوله می‌توانند امضای گیرندگان را از طریق سایت رهگیر مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه نامه‌رسان‌ها قلم و کاغذ را کنار گذاشته‌اند، اذعان کرد: امور در پست از طریق الکترونیکی انجام می‌شود.

رضایی استقبال مردم و نامه‌رسان‌ها در استفاده از دستگاه امضای الکترونیکی را خوب توصیف کرد و افزود: امضای الکترونیکی موجب افزایش سرعت فعالیت‌ها شده است.

مدیرکل پست گیلان به احداث ساختمان تجزیه مبادلات پست در رشت اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان مذکور با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومان آغاز شده است.

وی ادامه داد: تمام کارهای اجرایی پست گیلان با احداث ساختمان جدید به این نقطه انتقال می‌یابد و تنها فعالیت‌های ستادی در پست گلسار انجام می‌شود.

رضایی پلاک‌گذاری پستی را از دیگر فعالیت‌های پست عنوان کرد و یادآور شد: در بسیاری از شهرهای گیلان مانند سیاهکل، رودبار، رشت و ... پلاک‌گذاری پستی انجام شده است ضمن اینکه امسال فعالیت‌ها با همکاری شهرداری‌ها دنبال می‌شود.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به انتشار 220 هزار قطعه تمبر آیت‌الله بهجت فومنی در ابتدای سال جاری، اظهار کرد: تمبر آیت‌الله بهجت فومنی به 110 کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول