اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بیمه و درمان خدمات درمانی خوزستان خبر داد

اجرای فاز دوم طرح تأیید اینترنتی دارو در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه خدمات درمانی خوزستان از اجرای فاز دوم طرح تأیید اینترنتی دارو در استان خبر داد.

اجرای فاز دوم طرح تأیید اینترنتی دارو در خوزستان

سید جمال امام‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این طرح نسخ دارویی گرانقیمت و داروهایی که نیاز به تکمیل پرونده دارند و قوانین خاصی بر مصرفشان وجود دارد را شامل می‌شود.

وی افزود: تأیید اینترنتی داروهای گروه یک نیاز به مراجعه حضوری به اداره کل بیمه خدمات درمانی ندارد اما داروهای گروه دو برای تشکیل پرونده نیاز به مراجعه حضوری بیمار دارد.

امام‌زاده گفت: با مراجعه بیمار به اداره کل و پس از بررسی صحت مدارک پزشکی بیمار و اثبات نیاز وی به مصرف دارو، یک کد به بیمار داده می‌شود که براساس آن اجازه تأیید اینترنتی دارو صادر می‌شود.

معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه خدمات درمانی خوزستان با بیان اینکه پس از اجرای فاز اول طرح در کل استان در شهریورماه 89 با کاهش 50 درصدی مراجعات به این اداره مواجه بودیم، افزود: فاز اول طرح، نسخ دارویی گرانقیمت و فاز دوم داروهای گروه دو را شامل می‌شود.

وی از اهداف اجرای این طرح را سرعت تأیید نسخ دارو، حذف محدودیت مکانی و زمانی در تایید نسخه، کاهش مراجعات حضوری به اداره کل و حذف مصارف غیر‌ضروری دارو دانست.

امام‌زاده گفت: با اجرای این طرح در سطح کشور و وصل شدن شبکه‌های تأیید نسخه در سراسر کشور، ایجاد باندهای قاچاق دارو در بازار آزاد غیر‌ممکن خواهد شد.

انتهای پیام/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول