اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مخابرات کرمان خبر داد

عرضه 4000 خط اینترنت پرسرعت در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مخابرات استان کرمان گفت: 4 هزار خط اینترنت پرسرعت طی 80 روز به مردم استان کرمان عرضه شده و ضریب نفوذ اینترنت در این خطه 34.96 درصد است.

عرضه 4000 خط اینترنت پرسرعت در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا مهدوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 25 میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تلفن ثابت در 635 مرکز به صورت به روز در استان کرمان عرضه می‌شود، بیان داشت: 746 هزار خط تلفن ثابت در این خطه مشغول به کار است.

مهدوی ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در استان کرمان را به ترتیب 25 درصد و 56.55 درصد ذکر کرد و ابراز داشت: 823 ایستگاه تلفن همراه در این استان نصب و راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: 98 درصد جاده‌های شهری، 82 درصد جاده‌های روستایی، 80 درصد نقاط روستایی و تمام شهرهای استان کرمان زیر پوشش تلفن همراه هستند.

مهدوی با بیان اینکه یک میلیون و 725 هزار و 329 شماره تلفن همراه در استان کرمان فعال است، افزود: 55 میلیون تلفن همراه در کشور فعال است.

وی از وجود 20 میلیون مشترک اینترنت تلفن همراه در کشور خبر داد و عنوان کرد: درآمد حاصل از تلفن همراه در سال گذشته نسبت به سال قبل آن 26 درصد رشد نشان می‌دهد.

مهدوی تصریح کرد: شبکه مترو اینترنت ملی به صورت کشوری در استان کرمان در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که در این زمینه 110 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی گفت: 4 هزار خط اینترنت پرسرعت طی 80 روز به مردم استان کرمان عرضه شده و ضریب نفوذ اینترنت در این خطه 34.96 درصد است.

مهدوی از اتصال دانشگاه‌های مرجع استان کرمان به شبکه اینترنت خبر داد و گفت: تاکنون 510 آموزشگاه به شبکه اینترنت متصل شده و در سال جاری یک هزار و 800 مدرسه دیگر به این شبکه متصل می‌شود.

وی بیان داشت: ‌185 دفتر پیشخوان دولت در شهرها و 405 دفتر در نقاط روستایی استان کرمان خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

مهدوی افزود: 2 هزار و 400 کیلومتر فیبرنوری بین شهری، 432 کیلومتر فیبرنوری شهری و 750 کیلومتر فیبرنوری بین‌سازمانی در راستای پیاده‌سازی شبکه اینترت ملی در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به احداث 20 هزار و 892 واحد مسکونی طرح مسکن مهر در استان کرمان تصریح کرد: ‌10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینه تلفن ثابت واحدهای مسکن مهر صورت گرفته است.

مهدوی ابراز داشت: یک هزار و 563 پروژه مصوب سفرهای دور نخست و دوم هیئت دولت به استان کرمان با 423 میلیارد سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی از اجرای طرح پایلوت سیستم پیش پرداخت تلفن ثابت در دو روستای کرمان خبر داد و افزود: مشترکان تلفن ثابت در این روستاها با استفاده از کارت شارژ با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول