اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل:

320 روستا از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: 320 روستای استان اردبیل از اینترنت پر‌سرعت بهره‌مند هستند.

320 روستا از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور محمد حسینی صبح امروز در دیدار مدیران و اعضای هیئت مدیره و رؤسای شهرستان‌های شرکت سهامی مخابرات استان به مناسبت روز ارتباطات با استاندار اردبیل اظهار داشت: شرکت مخابرات استان از ابتدای سال 90 اقدام به واگذاری اینترنت پر‌سرعت به مشتریان نهایی کرده است و این کار به دنبال خودداری بخش خصوصی در واگذاری اینترنت در شهرهای بزرگ نظیر نیر، نمین، گرمی و بیله‌سوار بوده است که برای پاسخگویی به نیاز مردم شرکت مخابرات دست به کار شده است.

وی از واگذاری 13 هزار پورت اینترنت خبر داد و گفت: ما ظرفیت واگذاری 25 هزار پورت اینترنت را داریم به طوری که ضریب نفوذ اینترنت در استان اردبیل 55 به ازای هر 100 نفر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات مردم در این حوزه سامانه 2020 را راه‌اندازی کرده‌ایم تا خدمات‌دهی و سرویس‌دهی به مشتریان اینترنت پر‌سرعت تسهیل شود.

محمد حسینی با اشاره به واگذاری 660 هزار شماره تلفن همراه یادآور شد: 140 هزار شماره تلفن همراه سال گذشته واگذار شده و ضریب نفوذ ما در استان به 52.4 درصد رسیده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان داشت: در سال گذشته یک اتفاق مبارک نیز در حوزه افزایش پهنای باند ورودی استان رخ داد به طوری که تمام بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، دادگستری و ادارات از خدمات مطلوب اینترنتی و اتصال به شبکه‌های جهانی برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل افزود: پهنای باند ورودی استان از 150 مگابایت به 800 مگابایت افزایش یافته که پنج برابر ظرفیت سال گذشته است.

محمد حسینی از تامین زیر‌ساخت‌های تلفن ثابت و همراه مسکن مهر استان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه مشکل خاصی در واگذاری تلفن ثابت و همراه وجود ندارد.

وی به فعالیت 320 دفتر خدمات اینترنت روستایی اشاره کرد و گفت: در این دفاتر روستاییان می‌توانند از خدمات اینترنت بهره‌مند شوند و ما در تلاش هستیم تا با درخواست معقول مشتریان در روستاها اینترنت خانگی نیز واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ابراز داشت: با این اقدام خدمات‌گیری روستاییان به ویژه ثبت نام حج، عتبات و دیگر کارهای مرتبط با حوزه اینترنت تسهیل شده است.

 

استان اردبیل 4200 کیلومتر فیبر نوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد حسینی از توسعه شبکه فیبر نوری در حوزه استان اردبیل خبر داد و گفت: ‌در سال گذشته 107 کیلومتر فیبر نوری کار شده است به طوری که ظرفیت فیبر نوری فعال در استان به 4 هزار و 200 کیلومتر رسیده است.

این مسئول در پایان سخنان خود به افتتاح‌های متعدد شرکت مخابرات استان در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: امسال نیز در هفته دولت با ارقام بزرگ پروژه‌های زیر‌ساختی شرکت مخابرات افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول