اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری خبر داد

راه‌اندازی ماهانه 183 پورت شبکه اینترنت در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: از آبان ماه سال 88 تا پایان سال گذشته ماهانه 183 پورت دیتا، شبکه اینترنت، در این استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ماهانه 183 پورت شبکه اینترنت در چهارمحال و بختیاری

علیرضا فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اهمیت نقش فناوری ارتباطات و اطلاعات در تحقیق و توسعه و به تبع آن فرهنگ‌سازی مناسب بسیار بدیهی و آشکار است.

وی افزود: در هزاره سوم هر کشوری که به وسایل ارتباطی و اطلاعاتی پیشرفته‌تر مجهز باشد، می‌تواند اطلاعات مهم و به روز را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آورده و در راستای اهداف اقتصادی و صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و همچنین تحقیقاتی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به رشد و پیشرفت سریع دست پیدا کند.

فتحی با تأکید بر اینکه امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات حاکمان مطلق در عرصه زندگی انسان است، گفت: در عصر ارتباطات، بشر به دنبال نوعی همگرایی است، بدین معنی که شبکه‌های جهانی و سریع مبادله داده‌ها را تا حد ممکن به شبکه بزرگ و پیوسته مبدل سازد.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر همین اساس امروزه یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور ساخت و ایجاد بزرگراه‌های اطلاعات پر ظرفیت است و حرکت جهانی برای ایجاد آن دائما در تلاطم است.

وی اضافه کرد: رشد چشمگیر شبکه تلفن ثابت و همراه کشور، توسعه فراگیر دولت الکترونیک در روستاها، تقویت تولید داخلی صنعت مخابرات، توسعه بخش فناوری اطلاعات، ارائه خدمات نو ارتباطی به مشترکان در سطح وسیع از سیاست‌گذاری‌های اصولی شرکت مخابرات ایران است.

فتحی در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌های مهم اجرا شده در سال گذشته، پروژه فاز چهار نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های تلفن همراه را یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها برشمرد و گفت: سایت‌های فاز چهار و بین فرمانداری‌ها که شامل 80 BTS و میکرو BTS است در پایان سال 90 از پیشرفتی افزون بر 95 درصد برخوردار شدند.

وی بیان داشت: نصب و راه‌اندازی تمامی سایت‌های این پروژه هزینه‌ای افزون بر 68 میلیارد ریال در بر داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری از دیگر پروژه‌های مهم در سال 90 را پروژه نصب و راه‌اندازی 8 هزار پورت اینترنت پر سرعت ADSL عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح هزینه‌ای افزون بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در برداشت.

وی با بیان اینکه خرید تجهیزات این پروژه انجام و هم اکنون آماده نصب و راه‌اندازی است، گفت: تقاضا در شهرهای بزرگ استان همچنان برای اینترنت پرسرعت است که با راه‌اندازی این پورت‌ها تا حدود بسیاری جوابگوی متقاضیان در سراسر استان خواهد بود.

فتحی در ادامه با تأکید بر ضرورت توسعه شبکه اینترنت در  این استان، گفت: از آبان ماه سال 88 تا پایان سال گذشته ماهانه 183 پورت دیتا شبکه اینترنت در این استان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول