اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

استقرار پاسگاه پلیس در امامزاده ابراهیم (ع) شفت

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از استقرار پاسگاه پلیس به صورت فصلی در امامزاده ابراهیم (ع) شفت خبر داد.

استقرار پاسگاه پلیس در امامزاده ابراهیم (ع) شفت

غلامعلی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نخستین سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان به شفت اظهار داشت: 29 مصوبه در چهار کمیسیون و کارگروه شورای تامین شهرستان شفت به تصویب رسید.

وی از استقرار پاسگاه پلیس به صورت فصلی در بقعه امامزاده ابراهیم (ع) شفت خبر داد و افزود: برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های شفت ساماندهی و قانونمند می‌شود.

رضوانی با اشاره به افزایش سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در شفت، تصریح کرد: سرقت احشام، کابل برق و مخابرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شفت افزایش داشته است.

معاون استاندار گیلان با اشاره به تشکیل گشت نیروی انتظامی در شفت، خاطرنشان کرد: بخشداران باید نسبت به تنویر افکار عمومی مبنی بر حفاظت از احشام اقدام کنند.

وی توزیع بسته‌های کامل فرهنگی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان را از جمله برنامه‌ها در بقاع متبرکه شفت عنوان کرد و گفت: وضعیت مالی شرکت‌های مهتاب بافت، اطلس بافت و شهداد بافت در کمیته صنعت شفت بررسی شد.

رضوانی با تاکید بر اینکه وضعیت تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی مذکور باید مشخص شود، یادآور شد: مبالغ پرداختی برای برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی پرداخت شده بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خواستار رعایت مسائل فرهنگی و هنجارها در جامعه شد و بیان کرد: 11 مصوبه در مسائل فرهنگی در مورد امامزادگان اسحاق (ع) و ابراهیم (ع) شفت به تصویب رسیده است.

این مسئول با اشاره به درآمد بقاع متبرکه، تصریح کرد: 40 درصد از درآمد بقاع متبرکه برای عمران و آبادانی همان بقعه هزینه می‌شود.

رضوانی 15 درصد درآمد بقاع متبرکه را برای فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: پنج درصد درآمد بقاع در اختیار اداره کل اوقاف گیلان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه قرار می‌گیرد.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه 30 درصد درآمد بقاع متبرکه صرفه هزینه‌های جاری می‌شود، عنوان کرد: 10 درصد باقی مانده از درآمد بقاع به مرکز ارسال می‌شود و پنج درصد این مبلغ دوباره در اختیار اداره کل اوقاف گیلان برای اجرای امور عمرانی قرار می‌گیرد.

وی به اردوی نیروهای بسیجی در بقاع متبرکه به‌ویژه امامزاده ابراهیم (ع) شفت اشاره کرد و گفت: جلوگیری از عرضه محصولات ضد فرهنگی در برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

رضوانی تعداد مساجد شفت را 125 مسجد اعلام کرد و متذکر شد: تنها 9 مسجد شفت دارای امام جماعت است و امیدواریم با تکمیل حوزه امیرالمومنین (ع) در رشت و تربیت طلاب، نیروی انسانی مساجد تکمیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خواستار برخورد با ساخت و سازهای بی‌رویه در بستر رودخانه‌ها شد و اذعان داشت: رانش زمین بقعه امامزاده ابراهیم (ع) را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

این مسئول با اشاره به ساماندهی مسافرکاشانه‌ها در امامزاده ابراهیم (ع) شفت گفت: مبلغ 1.5 میلیون تومان تسهیلات از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ایجاد حایل بین مسافرکاشانه‌ها در اختیار صاحبان آنها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول