اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی:

تمام امامزاده‌های آذربایجا‌ن‌شرقی صاحب تربت‌خانه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: تمام امامزاده‌های آذربایجان‌شرقی صاحب تربت‌خانه می‌شوند.

تمام امامزاده‌های آذربایجا‌ن‌شرقی صاحب تربت‌خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین‌حسینی بعداز‌ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی توسعه امامزاده سید هاشم "زنوز" در شهرستان مرند اظهار کرد: در راستای قطب فرهنگی شدن امامزاده‌ها و تحقق‌بخشی به منویات مقام معظم رهبری بر توسعه مکان‌های فرهنگی در یک برنامه پنج ساله، تمام امامزاده‌های موجود در استان را بنا داریم در مدت چهار سال آینده صاحب یک تربت‌خانه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح استان 314 امامزاده دارای‌ شناسنامه معتبر و ثبت شده تاریخی موجود است، افزود: به‌عنوان یک خادم در اداره اوقاف وضعیت موجود امامزاده‌های استان را در شان اهالی متدین، مذهبی و ولایت‌مدار نمی‌دانم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بر این اساس طرح مطالعه امامزادگان به‌خصوص امامزاده‌های شاخص در حال اجراست.

وی گفت: هر چند که برای توسعه هر امامزاده 44 آیتم تعریف شده داریم که بر‌اساس ظرفیت موجود مکانی، زمین و مشارکت‌های مردمی در قالب طرح مودت شاهد عمران و آبادانی توسعه امامزادگان استان به‌خصوص امامزاده‌های شاخص اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امامزاده‌ها و طرح ایجاد مکان‌های فرهنگی شامل کتابخانه – حسینیه می‌تواند بهترین پناهگاه برای حل مشکلات مردم به‌دلیل داشتن ویژگی‌های خاص معنوی باشد.

وی گفت: آبادانی این مجموعه‌های مذهبی باعث می‌شود که نور معنوی بیشتری برای رسیدن به خداوند متعال داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در جامعه کنونی که دشمن در صدد ضربه زدن به طریقه تهاجم فرهنگی علیه مردم و جوانان است، برنامه‌های مختلفی باید تدارک دیده شود تا جوانان با حضور در مکان‌های فرهنگی، کتابخانه‌ها و امامزاده‌ها تربیت معنوی شده و هرگز دچار انحراف نشوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرهنگ تاریخی و مذهبی اهالی شهرستان مرند، همچنین قرار گرفتن این شهرستان در منطقه گردشگری، بر توسعه اماکن تاریخی و مذهبی این شهرستان تاکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: از آغاز عملیات اجرایی و انعقاد تفاهمنامه با شهرداری و شورای شهر مرند به منظور طرح توسعه و ایجاد زائرسرا در امامزاده احمد مرند یک سال گذشته است و از آنجا که این مکان مهم مذهبی برای اهالی شهرستان مرند از اهمیت با ارزش معنوی خاصی برخوردار است، باید فکری عاجل برای سرعت آن کرد.

وی گفت: تلاش داریم تا طرح مطالعه توسعه امامزاده احمد مرند در سال‌جاری خاتمه یابد تا سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این مکان متبرکه باشیم.

طرح توسعه امامزاده سید‌هاشم زنوز‌ مرند در زمینی به وسعت یک‌هزار متر مربع در فاز اول با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان توسط شهرداری زنوز، مشارکت‌های مردمی و اوقاف مرند تا آخر سال‌جاری به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول