اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دزفول:

مبارزه با کانون‌های آفت مینوز در دزفول آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی دزفول از آغاز مبارزه با کانون‌های آفت مینوز در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه به طور کامل تا پاکسازی مزارع اجرا می‌شود.

مبارزه با کانون‌های آفت مینوز در دزفول آغاز شد

عبدالرضا مهران‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: کانون کوبی آفت مینوز گندم در مزارع دیم شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: بهترین راه مبارزه این آفات، مبارزه شیمیایی در کانون‌های آلوده است که با کنترل آفات در این مناطق مانع گسترش خسارت به مزارع دیگر و مصرف بی‌رویه سموم نباتی در تمام مزارع می‌شود.

مهران‌زاده با اشاره به اجرای این پروژه گفت: تاکنون پیشرفت فیزیکی و بازدهی اجرای این پروژه صد درصد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دزفول وسعت عملیات را یکهزار هکتار اعلام کرد و افزود: در مجموع 12 روستا از مراکز سردشت و لیوس و بنوار ناظر در آفت زدایی مینوز زیر پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه پنجساله، 230 میلیون ریال است که از محل اعتبارات عمرانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول تأمین می‌شود.

مهران زاده درباره این آفت و تأثیرات ان بر مزارع شهرستان دزفول گفت: مینوز گندم یکی از آفات مهم زراعت گندم دیم است که موجب از بین رفتن سطح سبزینه‌ای برگ غلات و در نهایت کاهش محصول می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول