اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

گندمکاران برای هر کیلو 25 تومان پاداش می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با موافقت دولت، نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در هر کیلوگرم 25 تومان افزایش یافت.

گندمکاران برای هر کیلو 25 تومان پاداش می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از 395 تومان به 420 تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این تصمیم در پی پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفته است، افزود: هیئت وزیران در جلسه اخیر خود با افزایش نرخ تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان موافقت کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از این طریق علاوه بر تشویق بخش خصوصی به حضور مؤثرتر در امر خرید، زمینه فروش گندم توسط گندم‌کاران زحمتکش استان با قیمتی بالاتر از قیمت تضمینی در بازار آزاد فراهم شد، افزود: با توجه به نزولات جوی پائیزه، وضعیت زراعت گندم استان خوب پیش‌بینی شده بود و امید داریم امسال در صورت ادامه بارش‌ها و پشت سر گذاشتن آفت سن گندم ، حدود 800 هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت شود.

وی گفت: نمایندگان مجلس در بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 91 کشور، شرکت بازرگانی دولتی ایران را موظف کرده‌اند که بر اساس برنامه پنجم توسعه، گندم خریداری نشده را با قیمت تضمینی خریداری و با احتساب هزینه‌های جانبی در اختیار بخش خصوصی و کارخانجات آرد قرار دهد.

این مسئول افزود: در جزء 3 بند 9 بودجه سال 91 و در اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب سال 89 ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی از طریق بانک‌های عامل مکلف است تسهیلات لازم را برای خرید گندم تولید داخلی تا سقف 40 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک‌ها تا قبل از آغاز فصل برداشت در اختیار کارخانه‌های آرد بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی روستایی قرار دهد.

ایرانی‌فام ادامه داد: منابع مورد نیاز برای خرید گندم از محل اعتبارات یارانه نقدی نان موضوع ردیف 1- 520000 جدول شماره 9 این قانون به حساب تنخواه گردان در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته و شرکت مزبور موظف است در پایان هر ماه وجوه تنخواه دریافت شده را از محل فروش گندم خریداری شده با احتساب هزینه‌ای تبعی به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول