اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آب و فاضلاب روستایی فومن خبر داد

برخورداری 63 درصد روستاییان فومن از آب شرب سالم

خبرگزاری فارس: سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی فومن، شاخص بهره‌مندی مردم روستاهای این شهرستان از آب شرب و بهداشتی را 63.29 درصد اعلام کرد.

برخورداری 63 درصد روستاییان فومن از آب شرب سالم

مصطفی اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه آبرسانی روستای شولم از توابع بخش سردارجنگل این شهرستان، اظهار کرد: فاز نخست این پروژه شامل لوله‌گذاری خطوط توزیع و انتقال به طول 34 کیلومتر و احداث 3 مخزن 50، 100 و 200 متر مکعب است.

وی افزود: در این پروژه که به صورت پیمانی اجرا می‌شود، بیش از 670 خانوار روستاهای شولم، حسین‌کوه، شیر ذیل و دیلم بیجار از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون کار 17 کیلومتر از لوله‌گذاری پروژه مذکور انجام شده است، گفت: در مجموع حجم لوله‌گذاری این پروژه در دو فاز 89 کیلومتر است.

وی، آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه آبرسانی روستای عباس‌کوه را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و ابراز کرد: این مرحله شامل لوله‌گذاری خط انتقال به طول یک‌هزار و 700 متر، خرید امتیاز برق، محوطه سازی و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ است.

اصغری با اشاره به اینکه این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود، حجم لوله‌گذاری آن را 6 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: با اجرای این پروژه آبرسانی 500 خانوار روستاهای تطف‌رود، خجکه، عباس‌کوه، شلشدره و مسجد پیش از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شبکه آبرسانی روستای کمامردخ، خاطرنشان کرد: در این مرحله 12 هزار و 600 متر لوله‌گذاری انجام می‌شود.

سرپرست آبفار فومن، با بیان اینکه فاز نخست این پروژه در دهه مبارک فجر سال قبل به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: فاز دوم پروژه آبرسانی روستای کمامردخ در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

به گفته وی، با بهره‌برداری از این پروژه 256 خانوار روستای کمامردخ از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گفته اصغری، 95 روستای فومن زیرپوشش امور آبفار این شهرستان قرار دارند و شاخص بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم 63.29 درصد است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول