اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سلامت محیط و کار کشور:

اعتماد عمومی به شبکه‌های آبرسانی حفظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس سلامت محیط و کار کشور بر لزوم حفظ اعتماد عمومی به شبکه‌های آبرسانی و آب شرب شهری تأکید کرد.

اعتماد عمومی به شبکه‌های آبرسانی حفظ شود

کاظم ندافی امروز در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ظرفیت علمی دانشکده بهداشت همدان اظهار کرد: ظرفیت موجود در این دانشکده بسیار بالا است که با این وصف در راستای پرورش دانشجو باید مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت‌های بهداشت در جامعه کنونی نسبت به گذشته تغییر کرده اما چند مشکل قدیمی داریم که باید در فرصت زمانی یک ساله حل شود، به عرضه یخ‌های فله‌ای اشاره و عنوان کرد: با بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت محرز شده که این نوع یخ‌ها در شرایط کاملاً غیر بهداشتی تولید و توزیع می‌شوند.

رئیس سلامت محیط و کار کشور با تأکید بر اینکه استفاده از یخ‌های فله‌ای موجود سبب بروز بسیاری از بیماری‌های عفونی می‌شود، تصریح کرد: استان اصفهان در راستای حل مشکل استفاده‌ از یخ‌های فله‌ای در راستای تبدیل این نوع یخ‌ها به یخ‌های بسته‌بندی و بهداشتی برآمده که عملکرد موفقی داشته است.

وی مشکل بهداشتی دیگر موجود در جامعه را بحث سبزیجات مورد استفاده در رستوران‌ها اشاره و ابراز داشت: انتظار ما بر این است که همه رستوران‌های سطح کشور از سبزیجات بسته‌بندی شده و مورد تأیید سازمان غذا و دارو استفاده کنند.

ندافی بر لزوم حفظ اعتماد عمومی نسبت به سلامت شبکه‌های آبرسانی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تبلیغات بسیاری با این مضمون که شبکه‌های آبرسانی شهری کیفیت پایینی دارند در حال شکل‌گیری است که اعتماد عمومی را نسبت به آب شرب شهری کاهش می‌دهد.

وی افزود: با توجه به این نوع تبلیغات در زمینه شبکه‌های آبرسانی، مردم به سمت استفاده از دستگاه تصفیه آب در منازل روی آورده و در برخی مناطق نیز آب مورد نیاز خود را از آب‌فروشی‌ها تهیه می‌کنند که به هیچ عنوان درست نیست چرا که شبکه‌های آبرسانی از سلامت و بهداشت کافی برخوردارند.

رئیس سلامت محیط و کار کشور با بیان اینکه مراکز بهداشتی باید در راستای افزایش اعتماد عمومی نسبت به شبکه‌های آبرسانی در استان‌های مختلف گام بردارند، گفت: حفظ اعتماد عمومی در این زمینه یکی از اهداف مهم است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به بند ب ماده 32 قانون برنامه‌ریزی پنج ساله مبنی بر اینکه پروژه‌های عمرانی باید پیوست سلامت داشته باشند نیز افزود: قبل از مکان‌یابی پروژه‌های عمرانی باید پیوست سلامت آن‌ها و گزارش اثرات احتمالی آنها در سلامت بررسی شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول