اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای شهری چالوس و نوشهر خبر داد

اجرای پروژه آبرسانی در کلاردشت با اعتبار 2 میلیارد تومانی

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب شهری چالوس و نوشهر گفت: پروژه آبرسانی کلاردشت با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در دست اجرا است.

اجرای پروژه آبرسانی در کلاردشت با اعتبار 2 میلیارد تومانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، کمال‌الدین گودرزی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی در کلاردشت در جمع خبرنگاران بیان داشت: با اتصال یک هزار و 500 متر از 10 کیلومتر شبکه انتقال در حال اجرا به خط انتقال آسیب دیده از سیل سال گذشته کلاردشت، 90 درصد مشکل 15 ساله کمبود و قطع آب روستاهای منطقه حل شده است.

وی گفت: شبکه اصلی انتقال آبرسانی کلاردشت ازجمله تصفیه‌خانه مشترک آبفای شهری و روستایی بود که در سیل سال گذشته آسیب دیده بود و تصمیم بر این گرفته شد، برای بهسازی و ایجاد شبکه جدید انتقال آب به‌طول 10 کیلومتر با لوله چدنی اقدام شود.

این مسئول اضافه کرد: با اختصاص 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از اعتبارات حوادث غیرمترقبه استان و 100 میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی، این پروژه با احداث آبگیر با ظرفیت 300 لیتر بر ثانیه، احداث تصفیه‌خانه جدید با ظرفیت 150 لیتر بر ثانیه و همچنین دو باب مخزن آب با حجم هر یک از آنان 2 هزار متر مکعب اجرایی شد.

گودرزی ادامه داد: با اتصال زودهنگام یک‌هزار و 500 متر از خط انتقال چدنی به خط انتقال قدیم، توانستیم علاوه بر تأمین آب شهری، مشکل کمبود و قطع طولانی مدت آب شرب روستاهای منطقه را نیز تا حدود زیادی حل کنیم.

مدیر آبفای شهری چالوس و نوشهر با اشاره به تأمین آب شرب نوشهر و چالوس گفت: شهرهای چالوس و نوشهر از جمله شهرهای گردشگرپذیر شهرهای شمالی است که پذیرای بیشترین گردشگر ایرانی و خارجی است.

وی تصریح کرد: با جذب یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از تملک دارایی و سایر اعتبارات، در حال اجرای اصلاح شبکه و بهسازی منابع تأمین آب شرب شهرهای نوشهر و چالوس هستیم که امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه‌ها در وقت معین بتوانیم سالی پرآب در این دو شهرستان گردشگری داشته باشیم.

این مسئول درباره جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بیان داشت: در حال حاضر 30 درصد شهرهای نوشهر و چالوس از شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن بهره‌مند هستند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با اجرای سالانه 15 کیلومتر از طرح فاضلاب، این دو شهر تا چند سال آینده صاحب شبکه جمع‌آوری فاضلاب می‌شوند.

مدیر آبفای شهری چالوس و نوشهر همچنین ادامه داد: طرح مطالعاتی فاضلاب کلاردشت نیز در حال مطالعه و بررسی است که با اتمام فاز مطالعاتی آن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه‌های آبرسانی متذکر شد: در حال حاضر 150 کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی شهرهای چالوس، نوشهر، مرزن آباد و کلاردشت فرسوده است که به تدریج، این فرسودگی اصلاح خواهد شد.  

این مسئول اذعان داشت: درحال حاضر بیش از 44 هزار مشترک در چهار شهر نوشهر، چالوس، مرزن آباد و کلاردشت  از آب شهری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول