اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور آبفار فومن خبر داد

آغاز اجرای پروژه آبرسانی به 2 روستای فومن

خبرگزاری فارس: سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی فومن از آغاز به‌کار عملیات اجرایی فاز نخست پروژه آبرسانی به روستای شولم و عباسکو در این شهرستان خبر داد.

آغاز اجرای پروژه آبرسانی به 2 روستای فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، مصطفی اصغری ظهر امروز در جلسه تخصیص آب فرمانداری فومن از اجرای آبرسانی به روستاهای عباس‌کوه و شولم و عملیات اجرایی خط انتقال از روستاهای «سند» و «رود پیش» این شهر خبر داد و اظهار کرد: فاز نخست عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای عباس‌کوه شامل لوله‌گذاری خط انتقال به طول یک هزار و 700 متر، محوطه سازی، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و خرید امتیاز برق است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کار یک‌هزار و 200 متر از لوله گذاری پروژه مذکور به اتمام رسیده است، افزود: در فاز نخست این پروژه تعداد 150 خانوار روستاهای تطف‌رود و خجکه از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

اصغری خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی روستای عباس‌کوه در دو فاز اجرا می‌شود که در مجموع حجم لوله‌گذاری آن 6 کیلومتر است و با اجرای کامل این پروژه، 500 خانوار روستاهای تطف‌رود، خجکه، عباس‌کوه، شلشدره و مسجد پیش، از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول در رابطه با آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه آبرسانی روستای شولم از توابع بخش سردار جنگل فومن، ابراز کرد: فاز نخست این پروژه شامل لوله‌گذاری خط توزیع و انتقال به طول 34 کیلومتر و احداث 3 مخزن 50، 100 و 200 متر مکعبی است.

وی تصریح کرد: این پروژه به صورت پیمانی اجرا می‌شود و هم‌اکنون کار 8 کیلومتر از لوله‌گذاری آن به اتمام رسیده و حجم لوله‌گذاری این پروژه در دو فاز 89 کیلومتری انجام می‌شود.

به گفته اصغری، با اجرای این پروژه بالغ بر 670 خانوار از روستاهای شولم، حسین‌کوه، شیرذیل و دیلم‌بیجار از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط انتقال آب از روستای سند فومن به 5 روستای بخش «رود پیش» این شهرستان آغاز شده است، ابراز کرد: در سال جاری 13 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال آب از روستای سند به روستای کیابان انجام می‌شود که هم‌اکنون این پروژه در این روستا در حال انجام است.

سرپرست امور آبفار فومن، با اشاره به اینکه پروژه مذکور در دو مرحله اجرا می‌شود، متذکر شد: در مجموع 33 کیلومتر لوله‌گذاری برای اجرای خط انتقال آب از روستای سند تا 6 روستای گوشلومندان، رودبار چیره، مالوان کیابان، گیگاسر و «رود پیش» صورت می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم خط انتقال آب روستای «رود پیش» آغاز شده است، افزود: فاز دوم این پروژه شامل تکمیل ایستگاه پمپاژ، تکمیل و رنگ‌آمیزی مخزن هوایی و عملیات لوله‌گذاری است.

اصغری، حجم لوله گذاری پروژه مذکور را 33 کیلومتر اعلام کرد و گفت: فاز نخست خط توزیع آب روستای رود پیش در سال 86 با 44 کیلومتر لوله‌گذاری افتتاح شد و با اجرای فاز دوم این پروژه 828 خانوار روستاهای رود پیش، کیابان و مالوان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، هم‌اکنون 95 روستای فومن زیرپوشش آبفار این شهرستان قرار دارد.

ا‌نتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول