اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو:

بیش از دو سوم روستاهای کشور با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند.

بیش از دو سوم روستاهای کشور با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، سید مهدی ثمره‌هاشمی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع آب‌رسانی کوثر پلدختر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون منابع آب کشور از لحاظ کیفیت و کمیت با مشکل رو به رو است، گفت: حجم زیادی از آب آشامیدنی روستاهای کشور مصرف دام می‌شود که متأسفانه، مصرف آب در این بخش چند برابر مصرف مردم است.

وی افزود: مردم برخی از نقاط کشور از آب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کنند که نیاز است آنها انشعابات غیر مجاز نداشته باشند و برای مصرف بهینه آب کنتور نصب کنند.

ثمره‌هاشمی افزود: با توجه به اینکه کشورمان، کشوری خشک و کم آب است، تأمین آب در آن به سختی صورت می‌گیرد و نبود بارندگی مطلوب موجب مشکل جدی کاهش منابع آبی و تأمین آب در کشور شده است.

وی از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، زیرا هزینه‌های تأمین آب در کشور بسیار بالا است، به گونه‌ای که تأمین هر مترمکعب آب بیش از 15 هزار ریال هزینه دربر داشته است.

وی گفت: افزایش اعتبارات آب‌رسانی به روستاهای کشور در دولت نهم و دهم نسبت به دولت‌های قبل چند برابر شده است و هم‌چنین با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها 6,5 درصد مصرف آب در کشور کاهش یافته است.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از به بهره‌برداری رسیدن 34 طرح فاضلاب و 30 طرح آب‌رسانی در سال جاری در کشور خبر داد و افزود:‌ 230 طرح فاضلاب در کشور نیز با اعتبار 800 میلیارد تومان در دست اجراست.

وی از اختصاص 400 میلیارد ریال به آب‌رسانی روستاهای استان لرستان خبر داد و گفت: بیش از 500 میلیارد تومان به مجتمع‌های آب‌رسانی از محل مازاد درآمدهای نفتی کشور اختصاص داده شده است.

ثمره‌هاشمی افزود: از محل ماده 180 قانون پنجم توسعه بیش از 400 میلیارد تومان به طرح‌های آب‌رسانی نیز اختصاص داده شده است که این مبلغ از اعتبارات استانی، خشک‌سالی و دو درصد نفت جدا است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: قراردادی برای شبکه‌های فاضلاب روستایی کشور با بانک توسعه اسلامی به مبلغ 200 میلیون یورو امضاء شده که برای ساماندهی فاضلاب 110 روستای اولویت‌دار در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همه روستاها به شبکه فاضلاب نیاز ندارند، بنابراین روستاهای دارای اولویت شناسایی شده که این روستاها زمین سنگی داشته و امکان حفر چاه فاضلاب در آنها وجود ندارد، زیرا وجود فاضلاب در این روستاها آب‌های سطحی و زیرزمینی و حاشیه دریاچه‌ها را آلوده می‌کند.

وی به مشکل آب آشامیدنی روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار از 52 هزار روستای کشور به وسیله تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول