اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

پروژه آبرسانی روستای جوشند نهبندان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر پروژه آبرسانی روستای جوشند نهبندان به بهره‌برداری رسید.

پروژه آبرسانی روستای جوشند نهبندان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه آبرسانی روستای جوشند نهبندان اظهار داشت: با آبرسانی به روستای جوشند این شهرستان تعداد 37 خانوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

علی‌اکبر بسکابادی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر یک ‌میلیارد و 950 میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان تامین شده است.

وی ادامه داد: برای پروژه آبرسانی به روستای جوشند نهبندان اجرای 6 هزار و 300 متر خط پمپاژ، یک‌هزار و 200 متر شبکه توزیع و احداث دو باب مخزن ذخیره آب به حجم 80 متر مکعب انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی افزود: نصب یک پست برق، اجرای 300 متر شبکه برق فشار متوسط، احداث یک باب موتورخانه و ایستگاه پمپاژ، 96 متر حصارکشی، نصب هشت مورد علائم مسیر و ساخت 9 مورد حوضچه شیرآلات از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای این پروژه محسوب می‌شود.

بسکابادی از در دست اقدام بودن تعداد هفت پروژه آبرسانی در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: هم‌اکنون 91 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 30 روستای بالای 20 خانوار نهبندان فاقد آب لوله‌کشی است که آبرسانی به این روستاها در صورت تامین اعتبار در برنامه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی آب روستایی شهرستان نهبندان 80 درصد است، تصریح کرد: این شاخص در استان 8/84 درصد است و باید تلاش شود تا این شهرستان به شاخص استان نزدیک شود.

بسکابادی گفت: هم‌اکنون 80 روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

انتهای پیام/خ20//پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول