اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

حضور گسترده جوانان در عرصه‌های معنوی از برکات انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا گفت: حضور چشمگیر و گسترده جوانان در عرصه‌های معنوی کشور از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

حضور گسترده جوانان در عرصه‌های معنوی از برکات انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمد‌همایون زرینه ظهر امروز در دیدار با جمعی از جوانان شهر سگز‌آباد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای را به جوانان و نوجوانان نشان داده است، اظهار کرد: اسلام به اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان سفارش می‌کند که با تقوا و دینداری در مسیر رضایت الهی گام برداشته و موجب سعادت و رستگاری اخروی برای خویش شوید.

امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا افزود: خداوند متعال برای کسانی که در راه وی به مردم دیگر کمک کرده و از آنان دستگیری می‌کنند، اجر و پاداش بسیاری را در جهان آخرت می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان در کشور وظیفه دارند با حمایت و توجه بیشتر به امور جوانان در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند، تصریح کرد: باید با همت و تلاش مضاعف موجب دست‌یابی به جامعه‌ای آرمانی و ارزش محور بر پایه اصل و معیارهای دینی شویم.

امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ غنی و پر محتوای دینی در جامعه برای جلوگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به سوی غرب تصریح کرد: متولیان امور دینی و فرهنگی در کشور باید با دغدغه هرچه بیشتر در راستای ترویج افکار و اندیشه‌های اسلامی در میان جوانان و دانشگاهیان قدم برداشته و موجب رسیدن جوانان به تعالی و رشد روحی و فکری شوند.

زرینه حضور چشمگیر جوانان در عرصه‌های معنوی و اجتماعی را از ثمرات استقرار احکام و دستورات دین مقدس اسلام بر جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: همه موظفیم که برای احیای هر‌چه بیشتر و دقیق‌تر موازین و شرعیات اسلامی و دینی در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان روایاتی از ائمه اطهار پیرامون لزوم ترویج و اشاعه آموزه‌های دینی در جامعه تصریح کرد: همه معصومین و پیشوایان دینی در زندگانی خویش به دنبال این بودند که با تلاش و سعی هر‌چه بیشتر زمینه را برای گسترش دین خدا بر روی زمین مهیا کنند.

امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: افراد و حکومت‌های زیادی در طول تاریخ درصدد مقابله و ضربه زدن به احکام و اندیشه‌های آرمانی و ناب اسلام بوده، اما مسلمانان با مجاهدت و تلاش خویش موجب حفظ و پیروزی دین مقدس اسلام شدند.

زرینه با اشاره به اینکه گام‌های مؤثری در سال‌های اخیر در شهرستان بویین‌زهرا در زمینه فرهنگی و ترغیب جوانان به امور دینی و فرهنگی برداشته شده است، اظهار امیدواری کرد که قطعا با تمسک به آموزه‌های قرآن‌کریم می‌توان به سعادت و عزت حقیقی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول