اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات موسسه سیدالشهدا قم:

جوانان آمریکا با ترجمه فیلم‌های آوینی از شهدا درس می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات موسسه سید الشهدا قم گفت: امروز زنان آزادی‌خواه فرانسه و فنلاند با عکس شهدا جوانان را به سوی اسلام و مکتب شیعه فرا می‌خوانند و در آمریکا جوانان با ترجمه فیلم‌های آوینی از شهدای ما درس می‌گیرند.

جوانان آمریکا با ترجمه فیلم‌های آوینی از شهدا درس می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محسن علیجانزاده بعدازظهر امروز در همایش پدران آسمانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهارداشت: در مجالس پدران آسمانی از غربت‌هایی گفته می‌شود که خانواده شهدا کشیدند، ولی پای آرمان‌های شهدا و انقلاب ایستادند.

وی افزود: در دفاع مقدس از شهدا و ایثارگری شهدا گفته می‌شود ولی کمتر از پشت خاکریزهایی گفته می‌شود که مادران فرزندان و همسران خود را به سوی دشمن می‌فرستادند تا این انقلاب و نظام پابرجا بماند، کسانی که اگر چنین نمی‌کردند این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد، مادران و همسرانی که امروز پرچمدار آرمان‌های شهدا هستند.

علیجانزاده با اشاره به اینکه پدران آسمانی مدال‌آوران خلقت هستند، بیان داشت: پدران آسمانی کسانی هستند که ما امروز با قاب عکس آنها مرد خانه ساختیم، انسان‌های وارسته‌ای که امروز معیار و محک ما قرار گرفتند.

* شهدای ما مرگ را به بازی گرفتند

وی تصریح کرد: شهدای ما کسانی هستند که موجب شدند امروز ما با سربلندی به جهانیان اعلام کنیم که افتخار ما این است که از تبار این شهدا هستیم.

علیجانزاده بیان داشت: در جهانی که همه سیاستمداران و ثروتمندان در مقابل مرگ زانو می‌زنند شهدای ما نه تنها اسیر مرگ نشدند بلکه مرگ را به بازی گرفتند.

معاون تحقیقات موسسه سید الشهدا قم ادامه داد: زمانی فردوسی برای جاری کردن غیرت در جان این ملت افسانه آرش کمانگیر و رستم و سهراب می‌سرود اما امروز شاهد رستم و سهراب واقعی هستیم، امروز شهید حسین خلعتبری مازندرانی آرش کماندار ملت است که بعد از شهادتش دشمن یک هفته جشن برپا کرد.

وی گفت: ما قدر این شهدا را کمتر از مردم دیگر کشورها می‌دانیم زیرا ملت ما این دلاورمردان را زیاد دیده است، ولی کشورهای دیگر که چنین مردانی ندارند خوب می‌فهمند که بدن نحیف زیر تانک دشمن چه معنی می‌دهد.

علیجانزاده تصریح کرد: در دنیایی که همه یاد گرفتند یکی را غرق کنند تا خود نجات یابند افتخار می‌کنیم که عکس چنین شهدایی بر در و دیوار خیابان‌ها و کوچه‌های ما است.

این مسئول افزود: امروز زنان آزادی‌خواه فرانسه و فنلاند با عکس شهدا جوانان را به سوی اسلام و مکتب شیعه فرا می‌خوانند و در آمریکا جوانان با ترجمه فیلم‌های آوینی از شهدای ما درس می‌گیرند.

علیجانزاده اضافه کرد: بارها شده که آرزوی ماندن در کنار امام علی(ع) و امام حسین(ع)  را داشته باشیم. خوشا به حال خانواده شهدا که فرزندان و همسران خود را صدقه سر سلامتی امام زمان (عج) کردند.

وی اذعان داشت: تمام دنیا دست به دست هم داده تا پرچم علی (ع) را سرکوب کنند. این خانواده شهدا بودند که از همه چیز خود گذشتند تا پرچم علی (ع) به زمین نیفتد برای همین است که امروز شهدای ما شفا می‌دهند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول