اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

جوانان وظیفه سنگینی در پاسداری از آرمان‌های امام دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: امروز جوانان ایران اسلامی وظیفه سنگینی در قبال آینده نظام و پاسداری از آرمان‌های امام و خون شهیدان بر عهده دارند.

جوانان وظیفه سنگینی در پاسداری از آرمان‌های امام دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، جواد کمالی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در جمع مردم کوهبنان اظهار داشت: خداوند را سپاس می‌گوییم که اسلام، انقلاب، امام و شهدا را به ملت امام زمان (عج) عنایت کرد و امروز ما مستقل‌ترین و با صلابت‌ترین ملت روی زمین هستیم.

وی با بیان اینکه دیروز زیر بار ظلم آمریکا و اسرائیل بوده‌ایم و امروز این چنین با عزت هستیم، افزود: در قرآن مجید 105 بار واژه صبر آمده است، خداوند با صابران است و وعده داده در کنار صابران می‌ماند.

کمالی تصریح کرد: هیچ کس به این عزت و عظمت دست پیدا نکرد مگر در سایه صبر و استقامت لذا امروز  در برابر قدرت‌های جهان آمریکا و رژیم صهیونیستی صبر و پایداری ما به نتایج بزرگی دست پیدا کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: 33 سال را با رهبری امام خمینی و جانشین بر حقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پشت سر گذاشتیم و در برابر 33 هزار دشمن قسم خورده ایستادیم و آنها را به ذلت انداختیم.

کمالی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل پیروزی امام در این قرن مقابل استکبار و استبداد صبر و صلابت امام (ره) بود که در مقابل همه توفان‌ها، سختی‌ها، تهدیدها و تحریم‌های مستکبران جهان صبر و ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: اگر ایستادگی و قاطعیت امام نبود، امکان نداشت، بتوانیم از دست صهیونیست‌ها، آمریکا و دیگر قدرت‌ها جان سالم به در ببریم، امروز در کشورهای اسلامی قدرت‌های جهانی اجازه نمی‌دهند نیروهای اسلامی وارد صحنه شوند.

کمالی عنوان کرد: حضرت امام انسانی فقیه، فیلسوف، عارف، حکیم، مدیر، شجاع، قدرتمند، با صلابت و اسوه اخلاق، علم، عمل و معرفت بود و خدا تمام این کمالات را در وجود ایشان به ودیعه گذاشته بود.

وی در ادامه به انواع حیله‌ها و مکرهای دشمن در ارتباط  با زندگانی حضرت امام از جمله تبعید، زندانی کردن، آوردن چهره‌های مختلف به عنوان نخست‌وزیر که خواستند امام و مردم را از راه اصلی که همانا استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، منحرف سازند اما پافشاری امام و مردم سبب شد که سرانجام حضرت امام (ره) به پشتیبانی ملت حکومت اسلامی را در قلب دنیا ایجاد کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: در نخستین فرصت پس از پیروزی انقلاب دشمنان 72 گروه منافق را به جان ملت انداختند تا خللی ایجاد کنند اما پیوند ناگسستنی ملت با ولایت و رهبری تمام توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرد و در حادثه‌های دیگر حضرت امام با صلابت الهی و آسمانی خود جریانات عجیب و بزرگی همچون غائله کردستان را خواباند، اینجاست که ما باید درس مدیریت را از امام بیاموزیم که چگونه در بحرانی‌ترین حوادث انقلاب را در دنیا هدایت و رهبری کرد.

کمالی اظهار داشت: دشمن برای به زانو در آوردن امام و ملت ایران به ترور روی آورد و در این راستا بیش از 17 هزارنفر از شخصیت‌های بزرگ انقلاب را به شهادت رساند اما توکل حضرت امام به خداوند و صبر ایشان باز هم سر بلندی و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: دشمن باز هم از پای ننشست و نسبت به طراحی کودتا در کشور اقدام کرد اما قدرت خداوند تمام این توطئه‌ها را نقش بر آب و در پیچیده‌ترین عملیات پارتیزانی آمریکا به صحرای طبس خداوند آنان را ذلیل و خوار کرد.

کمالی بیان داشت: در طول 33 سال گذشته حصر اقتصادی و تحریم‌ها علیه ایران به اوج خود رسیده اما به لطف خداوند سبب شده در این راستا ایران در انرژی هسته‌ای، نانو تکنولوژی، پزشکی، علمی، هوافضا و سلول‌های بنیادین به عنوان یک قدرت برتر در جهان شناخته شود.

وی افزود: راه انداختن جنگ به عنوان آخرین خاکریز دشمن بود که پس از حمله  صدام، حضرت امام فرمودند، دیوانه‌ای آمده سنگی انداخته و رفته اما دو سال پس از جنگ رزمندگان، ایثارگران و شهدا تمام مناطق اشغالی را از دست دشمن پس گرفتند و آنان دوباره با ذلت و خواری بیشتر عقب‌نشینی کردند.

وی عنوان کرد: امروز جوانان ایران اسلامی وظیفه سنگینی در قبال آینده نظام و پاسداری از آرمان‌های امام و خون شهیدان بر عهده دارند و باید تلاش کنند در جبهه جنگ نرم و فرهنگی هم که توسط دشمن ایجاد شده به پیروزی و سرافرازی دست یابیم.

کمالی با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) که فرمودند، «من در بین شما قرآن و عترت را به یادگار می‌گذارم تا به سعادت و کمال برسید»، خاطرنشان کرد: امروز هم ملت ایران پس از 33 سال استقامت و اهدای هزاران شهید و ایستادگی در مقابل دسیسه‌های فراوان دشمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای گرانقدر و تجدید عهد و پیمان با مقام رهبری بار دیگر بر حمایت بی‌چون و چرای خود از این سلاله پاک حضرت زهرا (س) تاکید می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امام جمعه کوهبنان نیز به گوشه‌ای از زندگی امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی مجلس در حقیقت نوعی تجدید عهد و پیمان با حضرت امام، شهدا و مقام عظمای ولایت  است.

وی افزود: در حقیقت حضور اقشار مختلف مردم در مراسم گرامیداشت ارتحال امام اثبات وفاداری ملت ایران به راه، مکتب و مقصد امام ( ره) است، امام راحلی که بالاترین تعریف‌ها و تمجیدها را از ملت داشته به گونه‌ای که در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خود نیز از تذکر آن غفلت نورزیده است.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: در فرازی از این وصیت‌نامه می‌خوانیم که رهبر کبیر انقلاب می‌فرماید، «من با جرأت مدعی هستم، ملت ایران درعصر حاضر بهتر از ملت عصر رسول‌الله (ص) و کوفه و عراق در زمان امیرالمؤمنین (ع) و حسین‌بن علی (ع) است».

صالح‌نیا خاطر نشان کرد: رهبری یک نعمت بزرگ است که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بعد از رحلت امام بارها به مناسبت‌های مختلف ثابت کردند که در راه و خط امام سنگ تمام می‌گذارند و حضور مردم را در دفاع از رهنمودهای مقام معظم رهبری بارها شاهد بوده‌ایم که این بیانگر عهد و پیمان ملت با آرمان‌های حضرت امام و شهدا است.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول