اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:/1

بسیج یادگار امام و تضمین کننده تکالیف انسان‌های مومن است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی با تاسیس بسیج انقلاب را بیمه کرد، بسیج یادگار امام و تضمین کننده تکالیف و مسئولیت‌های انسان‌های مومن است.

بسیج یادگار امام و تضمین کننده تکالیف انسان‌های مومن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در جمع فرماندهان سپاه امام رضا(ع) و مسئولان ستادهای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بسیج ناحیه مالک‌اشتر افزود: بسیج مولود امام خمینی است و جریان بزرگی است که از فکر ایشان تشکیل شد و تا امروز تداوم‌بخش و بیمه‌ساز انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: جریان بسیج در تاریخ انقلاب چهره‌ها و عناصری را در بستر خود جای داد که تاثیر بزرگی در جامعه داشته و به بستری اجتماعی برای انسان‌های متعبد و متعهد از هر نسل از انسان‌های جامعه شده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بسیج یک جریان تضمین کننده تکالیف و مسئولیت‌های انسان‌های مومن است، تصریح کرد: انسان‌های مومن و انقلابی با حضور در جریان بسیج ادای دِین خود نسبت به انقلاب را تضمین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: روزی که حضرت امام خمینی(ره) از دنیا رحلت فرمودند تمام دستگاه‌های سیاسی دشمنان بر روی سقوط انقلاب حساب باز کرده بودند، آنها تصور می‌کردند انقلاب اسلامی تا روزی ادامه خواهد داشت که امام زنده باشد و در فقدان ایشان انقلاب دوام نخواهد داشت.

امام جمعه مشهد افزود: آنها حساب کرده بودند که در روز رحلت رهبر کبیر انقلاب، انقلاب اسلامی سقوط می‌کند و هر جریان سیاسی چه در داخل و چه در خارج از کشور به دنبال کسب قدرت برای خود خواهد بود، آنها دوام انقلاب را تنها متعلق به زمان حیات امام خمینی(ره) می‌دانستند.

علم‌الهدی تصریح کرد:‌ در مجلس خبرگان قانون اساسی بحث اصل پنجم این قانون که مربوط به ولایت‌فقیه بود مطرح شد متاسفانه یک سری از افراد که حتی سابقه دینداری خوبی هم داشتند با کمال صراحت اعلام کردند که این اصل به درد نمی‌خورد چرا که در زمان غیبت امام زمان(عج) تنها فقیهی که توانسته انقلابی ایجاد و کشوری را در برابر استکبار مدیریت کند حضرت امام بودند و پس از ایشان تا هنگام ظهور امام زمان(عج) مانند امام پیدا نمی‌شود که بتواند کشور را اداره کند.

امام جمعه مشهد افزود: این حرف را حتی عده‌ای از متدینین نیز می‌گفتند و کسی که آن را صریحاً مطرح کرد مهندس بازرگان بود که انسان متدینی بود، اما بخش دیگری از متدینین معتقد بودند که امام به خدا توکل کرده و تکلیف خود را که پیروی از ولایت است انجام می‌دهد و اگر خمینی بمیرد خدای او و امام زمان(عج) هستند که انقلاب را هدایت کنند.

وی تصریح کرد: در زمان حیات امام خمینی(ره) هیچ کس پیدا نمی‌شد که بگوید پس از نبود امام خمینی چه باید کرد، اما پس از رحلت ایشان جانشین‌شان تعیین شد و این نظام راه خود را ادامه داد و مرگ امام خمینی(ره) به اندازه سر سوزنی در انقلاب خلل ایجاد نکرد و همه آنهایی که فکر می‌کردند پس از امام نمی‌شود انقلاب را نگه داشت شگفت‌زده شدند.

امام جمعه مشهد افزود: پس از رحلت امام خمینی(ره) یک کارشناس آمریکایی در تحلیل‌اش از روند ادامه کار انقلاب اسلامی گفته بود که امام خمینی از دنیا رفت اما از زیر خاک و داخل قبر بر ایران حکومت می‌کند زیرا بسیج را تشکیل داد و می‌تواند از داخل قبر با بسیج بر ایران حکومت ‌کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه امام خمینی برای تضمین بقای انقلاب دو کار مهم انجام داده‌‌اند، گفت: کار اول بنیان‌گذار انقلاب اسلامی این بود که کمیته‌های انقلاب اسلامی را در ابتدای پیروزی انقلاب تشکیل داد، پس از پیروزی انقلاب وابستگان رژیم سابق که متوجه شده بودند نمی‌توانند در مقابل ملت ایران مقاومت کنند جنایتی بزرگ انجام داده و درب پادگان‌ها را باز کردند و سلاح‌های ارتش به دست مردم افتاد که این بزرگ‌ترین خیانت آنها بود.

امام جمعه مشهد افزود: پس از این اتفاق به یک‌باره 360 هزار قبضه اسلحه به دست مردم افتاد که در میان آنها دزدها، قاتلین و جریان‌های سیاسی غیر دینی موجود نیز مسلح شدند که با این اتفاق دشمنان تصور کردند که جنگ داخلی بزرگی در ایران به راه خواهد افتاد و مردم یکدیگر را خواهند کشت.

وی ادامه داد: در روز پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به آیت‌الله مهدوی‌کنی ماموریت دادند که سلاح‌ها را از دست مردم جمع کرده و افراد متدین را به عنوان کمیته انقلاب اسلامی سازماندهی و این کمیته را تشکیل دهند که با این کار سلاح‌ها به دست متدینین افتاد و شگرد دشمن خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته انقلاب علما و روحانیون که در بین مردم نفوذ داشتند مسلح و سازماندهی شدند و قشر متدین جامعه که از اقشار دیگر به مراتب بیشتر هستند در مقابل دشمنان نظام ایستادند و امنیتی در کشور ایجاد شد که کارشناسان نظامی اعلام کردند امنیتی که تهران در شب دارد نیویورک در روز ندارد.

امام جمعه مشهد افزود: در نظامی که با انقلاب ایجاد می‌شود حرف اول را زور می‌زند، هر زمانی که آمریکا به دنبال لابی‌گری و معامله با دولت موقت بود به خاطر قدرتی که متدینین به واسطه کمیته امداد انقلاب داشتند نقشه‌های آمریکا نقش بر آب می‌شد.

وی با اشاره به مخالفت دولت موقت با تشکیل کمیته انقلاب خاطرنشان کرد: زمانی که دولت موقت از انحلال کمیته انقلاب توسط امام ناامید شده بود به محضر آیت‌الله گلپایگانی رفتند تا از ایشان بخواهند که واسطه شود و از امام بخواهد کمیته را منحل کند اما ایشان به مهندس بازرگان گفته بود که ما از خود شما می‌ترسیم که کمیته را منحل نمی‌کنیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول