اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری:

"کوتاهی" و "تضعیف" ‌‌منافع و مصالح نظام ‌قابل بخشش نیست‌/ مسئولان در مسیر حق گام بردارند

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت:‌ حفظ منافع و مصالح نظام اسلامی از اندیشه‏های امام بود که آن را از اوجب واجبات دانسته و هر گونه کوتاهی، کارشکنی و تضعیف علیه آن بخشودنی نیست.

"کوتاهی" و "تضعیف" ‌‌منافع و مصالح نظام ‌قابل بخشش نیست‌/ مسئولان در مسیر حق گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری ظهر امروز به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام در مراسمی که در مسجد ولی‏‌عصر(عج) سمنان و با حضور نماینده ولی‏فقیه استان سمنان، مسئولان و نمازگزاران سمنانی برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در حرکت خود شاخص‏هایی را مدنظر قرار داده بود که عبارت از کسب رضایت خدا و گام برداشتن در مسیر حق است.

وی گفت: امام به علت معرفت بالایی که به عرفان پیدا کرد، محبت و توجهش به خدا زیاد بود.

منتظری ادامه داد: دشمن چه بخواهد و چه نخواهد، انقلاب اسلامی ایران آثار خود را نه تنها در سطح منطقه، بلکه در دنیا گذاشته است و امروز صحنه‌هایی از حضور مردم را حتی در خود آمریکا شاهدیم که در حمایت از ایران، مقابل سازمان ملل به دفاع از کشورمان می‌پردازند.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: ملت ایران برای خدا قیام کرد و امام خمینی(ره) همه وجودش خلوص نیت و حرکت در ایفای وظیفه و تکلیف الهی بود.

منتظری گفت: امروز بیش از 33 سال از انقلاب می‌گذرد و نظام اسلامی روز به روز پربارتر، با رویش فراوان‌تر و زیباتر، خود را نشان می‌دهد و این حاصل همان خلوص نیتی است که امام خمینی(ره) داشتند.

وی بیان کرد: افتخار ملت ایران این بوده که چنین نظام و رهبری دارد، چرا که این نظام بسیار عمیق، با ریشه، طیب و طاهر است.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: امروز با وجود اینکه نزدیک به 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‏گذرد، شاهد پیش‌بینی امام هستیم که فرمودند ما انقلاب خود را به جهان صادر می‌کنیم و همین امر باعث بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان منطقه و انقلاب اسلامی شده است.

منتظری تصریح کرد: در انقلاب مردم مصر، بحرین و تونس نقش رهبری و ولایت‌فقیه دیده نمی‏شود، چون چنین جایگاه و رهبری را ندارند و امروز با حوادثی که اتفاق افتاده، در جهان و منطقه می‏توان عظمت امام خمینی(ره) و رهبری را درک کرد.

وی افزود: نقش رهبری امام بسیار واضح بوده و ما وارث نظامی هستیم که امام خمینی(ره) آن را بنیان گذاشت و محصول خدمات و زحمات چندین ساله نظام است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: جمهوری اسلامی نظامی مردم‏سالار است و امام بعد از خدا، متکی به مردم بود و به مومنان اعتقاد داشت و می‏پنداشت که نصر خدا در حضور مردم تجلی و تبلور پیدا می‏کند.

منتظری بیان کرد: اگر مردم به وظیفه خود عمل کنند، نظام باز هم پیشْ‌رو خواهد بود و امروز در جریانات سیاسی و دولت، مسئولانی هستند که شایسته نظام اسلامی نیستند.

وی گفت: مسئولان و مردم در جامعه اسلامی نباید خدای نکرده هیچ وقت دروغ بگویند، چرا که این دروغ‏گویی یک ننگ بزرگ است و نظام اسلامی ما ریشه در معارف قرآن، اعتقادات فراوان بندگان و ... دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: اگر ما از مسیر اسلام و نظام و آنچه خدا تعریف کرده است، منحرف شویم، جواب‌گوی خدا و مردم نخواهیم بود.

وی گفت: مهم‏ترین افتخاری که باید برای شخصیت امام خمینی(ره) قائل باشیم، عنصر عبودیت و بندگی خداست و همین عنصر، بشر را به سعادت راهنمایی می‌کند، به شرطی که در مسیر مستقیم گام برداریم.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه همه در این راه گام برمی‌دارند اما عده‌ای منحرف و عده‌ای مستقیم هستند، ادامه داد: حفظ منافع و مصالح نظام اسلامی از دیگر اندیشه‏های امام بود که آن را از اوجب واجبات دانسته و هر گونه کوتاهی، کارشکنی و تضعیف علیه آن بخشودنی نیست.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول