اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

پیشرفت‏های ایران مدیون تفکرات امام راحل است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور سمنان اعتقاد دارد: پیشرفت‏های سه دهه اخیر ایران اسلامی، بی‏شک مدیون تفکرات امام راحل است.

پیشرفت‏های ایران مدیون تفکرات امام راحل است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام محمدجواد سعدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در بسیج خاتم‏الانبیای شاهرود و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد غربای شاهرود برگزار شد، با گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و روزهای مبارک ماه رجب و میلاد امام علی(ع)، در سخنانی با اشاره به ابعاد وجودی امام گفت: امام راحل عظیم‏الشأن در تمام ابعاد وجودی، جامع‏الاطراف بودند و این ویژگی امام باعث الگو بودن ایشان برای تمام جهانیان شد.

وی با اشاره به کلام نافذ امام افزود: کلام امام در عین سادگی، از نفوذ فوق‏العاده‏ای برخوردار بود و این نفوذ کلام ایشان، یکی از ابزارهای قوی برای هدایت جامعه محسوب می‏شد که ایشان به درستی از آن استفاده کرده و نه تنها ملت ایران، بلکه جهانیان را شیفته خود ساخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور سمنان با اشاره به ویژگی‏های اخلاقی و رفتاری امام راحل افزود: امام از مناعت طبع فوق‏العاده‏ای برخوردار بود و در کنار آن، زیرکی و باهوشی امام و محبت و اخلاص ایشان و در عین حال، ساده‏زیستی او همه را جذب خود می‏کرد.

سعدی بیان کرد: ایشان راه نفوذ در قلب‏ها را به خوبی می‏دانست و از آن در جهت هدایت جامعه به سوی سعادت و کمال انسانی الهی بهره می‏برد.

وی با اشاره به مدیریت امام در بحران‏ها افزود: امام در بحران‏های مختلف انقلاب نشان داد که استاد مدیریت بحران است و هر جا مشکلی پیش می‏آمد، با مدیریت کلامی و عملی باعث حل شدن بحران‏ها می‏شد و نمونه‏های آن در دوران جنگ هشت ساله به خوبی هویدا شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور سمنان با اشاره به پیشرفت‏های انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر گفت: ما تمام این پیشرفت‏ها را مدیون امام راحل و تفکرات ایشان هستیم، چرا که اگر شعار استقلال و "ما می‏توانیم" امام خمینی(ره) در جان این مردم زنده نمی‏‏شد، ما این همه افتخار و موفقیت را کسب نمی‏کردیم.

وی با اشاره به توجه ویژه امام به قشر محروم جامعه افزود: امام خود به خوبی می‏دانست که حامی واقعی اسلام و دین خدا محرومان و مستضعفان هستند و به این علت همیشه تأکید و توجه به این قشر را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام همواره به مسئولان توصیه می‏کرد که از این قشر دست‏گیری و به آنها خدمت کنند، چرا که پاسداران واقعی انقلاب، همین مردم هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دشمنی‏های غرب با انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) با انقلاب خود پایه‏های حکومت‏های استکباری و دیکتاتور جهان را متزلزل کرد.

سعدی بیان کرد: امام نشان داد که اگر ملت‏ها متحد شوند، می‏توانند استکبار را سرنگون سازند، همان‏طور که ما اکنون در پیرامون خود شاهد سرنگونی دیکتاتوری‏های چند ده ساله هستیم و این برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا دستاوردهای انقلاب و رهبر کبیر آن حفظ و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور سمنان یادآور شد: این وظیفه ما را سنگین می‏کند اما باید به درستی و با زمان‏شناسی و بصیرت کار خود را به خوبی انجام دهیم.

این مراسم به همت ستاد ارتحال امام شهرستان شاهرود، پایگاه بسیج امام خامنه‏ای و هیئت جان‏نثاران اباعبدالله(ع) مسجد غربای شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول