اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد:

اتصال ایران به اروپا از طریق خط ریلی قزوین ـ رشت ـ آستارا

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه‌آهن از احداث خط ریلی قزوین، رشت و آستارا به سمت کشورهای روسیه و فنلاند و اروپا خبر داد و گفت: با اتصال به آسیای جنوب شرقی از طریق خط ریلی ایران حمل کالا از 45 روز به 25 روز کاهش می‌یابد.

اتصال ایران به اروپا از طریق خط ریلی قزوین ـ رشت ـ آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالعلی صاحب‌محمدی صبح امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 10 هزار کیلومتر خط آهن در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در دست اجرا است، اظهار داشت: با احداث خطوط ریلی جدید در کشور شرایط راه‌آهن کشور متفاوت و کلیدورهای بین‌المللی مسیر شمال و جنوب و مسیرهای شرق و غرب کشور به هم متصل می‌شوند.

وی ادامه داد: اتصال خط ریلی کشور توسعه مناسبی در عرصه ترانزیت و صادرات و واردات است و نیز سبب تقویت بخش ریلی کشور می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از احداث خط ریلی قزوین، رشت و آستارا به سمت کشورهای روسیه و فنلاند و اروپا خبر داد و گفت: با اتصال به آسیای جنوب شرقی از طریق خط ریلی ایران، حمل کالا از 45 روز به 25 روز کاهش می‌یابد همچنین با کاهش 30 درصدی هزینه مواجه می‌شویم.

بهره‌برداری از خط ریلی شرق خزر

صاحب محمدی با بیان اینکه در شرق دریای خزر در توافق سه جانبه با روسای جمهوری ایران، قزاقستان و ترکمنستان بیش از 900 کیلومتر خط ریلی در حال احداث است، بیان داشت: خط ریلی شرق دریای خزر تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از راه ریلی شرق دریای خزر در تنظیم کلیدور شمال و جنوب و ظرفیت بار از طریق راه ریلی موثر است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به نوسازی حمل و نقل ریلی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: دو سال پیش بازسازی لوکوموتیوهای فرسوده شروع شد و هم اکنون از این لوکوموتیوها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ناوگان جدید ریلی در قالب ترنست‌ها، ریل باس، واگن‌های مسافری و اتوبوس‌های ریلی را در دست اقدام داریم که تا پایان دولت دهم 25 رام قطار خودکشش، هفت رام ترنست و 250 واگن جدید را به بهره‌برداری می رسانیم.

صاحب محمدی به تجهیز شهرک‌های صنعتی به ریل راه‌آهن اشاره کرد و گفت: احداث خطوط فرعی به شهرک‌های صنعتی کار مشترک فی مابین است.

وی تصریح کرد: راه‌آهن کشور خطوط اصلی را احداث می‌کند و راه‌اندازی خطوط فرعی بر عهده بهره‌برداران است که مورد حمایت دولت نیز قرار می‌گیرد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن مازندران با مشارکت راه‌آهن کشور و استانداری انجام می‌شود، اظهار داشت: ایمن‌سازی مسیر شبکه ریلی در داخل شهرها با توافق استانداری برای حاشیه‌نشینان ریل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای کلیدور شمال و جنوب مسیر راه‌آهن داخل استان مازندران، 60 کیلومتر بازسازی و 80 کیلومتر برقی می‌شود که در این مسیر با راه‌اندازی خط ریلی شرق دریای خزر راه ریلی این مسیر ارتقا می‌یابد.

صاحب محمدی اظهار داشت: مصوب سفر دولت در ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح در راه ریلی مازندران، از فعالیت‌های در دست اجرای راه‌آهن است.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول