اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فراق یار/48

اینجا، حرم امام؛ عشق روح‌‌الله دوباره همه ایران را گرد هم آورد

خبرگزاری فارس: بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور میلیونی عاشقان و دلدادگان انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد.

اینجا، حرم امام؛ عشق روح‌‌الله دوباره همه ایران را گرد هم آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حالی برگزار می‌شود که عاشقان و دلسوختگان انقلاب اسلامی از روزهای گذشته خود را از اقصی نقاط ایران اسلامی به حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی رساندند.

مردم غیور ایران اسلامی از شهرهای مختلف با پای پیاده، دوچرخه، اتوبوس و ... خود را به حرم مطهر امام خمینی (ره) رساندند و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال شرکت و یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند و به فرمایشات و بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب گوش فرا دادند.

امروز حرم مطهر امام (ره) با حضور میلیون‌ها عزادار که در قالب دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی آمده بودند، کاملا سیاه پوش شد.

مردم دلیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی برای بزرگداشت فردی که قلب، نفس و همه وجودش برای دین، میهن و مردم کشورش بود، از شهرها و استان‌های مختلف به حرم امام (ره) آمدند تا بار دیگر بیعت خود با آرمان‌های والای امام، شهدا و مقام معظم رهبری را تجدید کنند.

ایرانیان پس از بیست و سه سال باز هم با فرا رسیدن خرداد ماه در فراق فردی که نفس مسیحایی‌اش دریای انسانی را به حرکت درآورد و خروشش ظالمان و مستبدان عالم را لرزاند، به عزا می‌نشینند.

هر فردی با هر توان و ظرفیتی که دارد در این ایام دین خود را نسبت به کسی که با انقلاب خود تحول چشمگیری در کشور ایجاد کرد، ادا می‌کند.

وقتی ورق‌های تقویم به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) می‌رسد، جوش و خروش محسوسی تمام کشور، شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، پیشوا و به ویژه شهرستان ری و شهرهای باقرشهر، کهریزک و خاوران را فرا می‌گیرد و در این میان مسئولان شهرهایی که افتخار همسایگی با حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی را دارند رسالت سنگین‌تری برایشان تعریف می‌شود که این موضوع از هفته‌ها قبل، آنها را به تدارک و آماده‌سازی برنامه‌ها برای استقبال از مهمانان حرم مطهر وامی‌دارد.

برگزارکنندگان مراسم سال جاری محورهای اجرایی، قضایی و انتظامی را در نظر گرفتند و در پی برنامه‌هایی برای حمل و نقل، امنیت، اسکان و پذیرایی زائران چیدند.

امروز ایستگاه‌های صلواتی در قسمت‌های مختلف حرم و صحن‌های مختلف پذیرای میلیون‌ها زائر و دلداده امام خمینی (ره) بود.

اکنون همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اطراف حرم در جنوب تهران و شهرری در آماده‌باش به‌سر می‌برند. خبرنگاران خارجی نیز با حضور در بیست و سومین سالگرد ارتحال امام، مراسم را به صورت بین‌المللی پوشش دادند.

شرکت مترو که خدمات ویژه‌ای را برای این ایام در نظر گرفته‌اند از ساعت 22:30 دقیقه دیشب تا امشب به‌صورت رایگان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

حضور جمع کثیری از جانبازان، ایثارگران و معلولان، خواهران محجبه با سربندهای یا زهرا (س) و زائران پاکستانی، هندی، ‌بلوچ و ... از جمله ویژگی‌های این مراسم بود.

جوانان، نوجوانان و شرکت‌کنندگان در این مراسم با لباس مشکی فضای معنوی حرم را کاملا سیاه پوش کردند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول