اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه بیان کرد

توجه جدی متولیان فرهنگی نسبت به رعایت وصیت‌نامه گوهربار امام

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام، منشور و اساس حرکت جامعه است و متولیان فرهنگی و سیاسی جامعه باید نسبت به رعایت این وصیت‌نامه گوهربار توجه جدی داشته باشند.

توجه جدی متولیان فرهنگی نسبت به رعایت وصیت‌نامه گوهربار امام

حجت‌الاسلام آفتابی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام‌خمینی(ره) گفت: امام‌خمینی حقیقتی است که تاریخ را در مسیری غیر از مسیر معمول زمانه به حرکت درآورد و به بشریت راهی نو نشان داد.

آفتابی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جهان هم از نظر فکری و هم از نظر سیاسی و نظامی بین دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و برای اندیشه و فکر و حرکت نو و تازه آن‌ هم در بین کشورهای جهان‌ سوم و عقب‌افتاده قائل نبودند، و سیطره فکری و سیاسی و نظامی آنها جهان را فرا گرفته بود و در سطح همه جوامع نیز این اندیشه گسترده شده بود که برای هرگونه پیشرفت و تعالی باید دست به‌ دامان یکی از ابرقدرت‌های شرق و غرب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در میان حجم گسترده مکتب‌های فکری و الحادی که در جامعه ایران شکل گرفته بود، از بهائیت و بابیّت و حزب توده تا اندیشه‌های لیبرالیستی و دموکراسی و حتی اندیشه‌های پان ایرانیسم، امام‌خمینی(ره) پرچم اسلام را به‌عنوان یک مکتب و یک ایدئولوژی انقلابی و اجتماعی و سیاسی بالا برد و توجه همه اندیشمندان و دانشگاهیان مسلمان را به اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی معطوف ساخت.

آفتابی گفت: همین جهت‌گیری امام بود که باعث شد بخش عظیمی از جامعه دانشگاهی ایران و حوزه‌های علمیه با امام همسو شوند و نجات ایران را تنها و تنها در بازگشت به ارزش‌های اسلامی ببیند که الحمدالله این مسأله با رهبری مقتدرانه و روشن‌بینانه امام(ره) در سال 57 تحقق پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: مدیریت اسلامی ایران تنها منتهی به انقلاب اسلامی ایران نشد، بلکه این مدیریت در دوران بحران‌های بعد از انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی نمود داشت و مسیر و ادامه حرکت انقلاب اسلامی تاکنون براساس همان مدیریت و رهبری امام در حال حرکت است.

آفتابی در بخشی دیگر از سخنان خود به اندیشه‌های حضرت‌ امام(ره) اشاره و بیان کرد: امام روح اسلام، توحید، حس آزادگی و خودباوری را در میان ملت ایران و همه امت‌های مسلمان و تمامی آزادی‌خواهان جهان زنده کرد و به همه ملت‌های جهان درس مقاومت و ایستادگی و عزت بخشید.

وی یکی از بزرگترین اندیشه‌های عملی حضرت امام را فرهنگ خودباوری ذکر کرد و افزود: امام تاکید فراوانی بر فرهنگ خودباوری و استقلال و آزادگی ملت ایران داشت و مدام ملت را تشویق می‌کرد که ملت ایران، توانمند و دارای شخصیت فرهنگی و تاریخی و علمی است و می‌تواند به قله‌های بلند پیشرفت دست پیدا کند و مسیر تعالی را طی کند.

آفتابی افزود: امام‌خمینی(ره) استقلال سیاسی و اقتصادی جامعه را در گرو استقلال فرهنگی دانسته و فرهنگ را هویت اصلی جامعه قلمداد کرده است، لذا بایستی تلاش کرد تا بسترهای فرهنگی جامعه را براساس اندیشه‌های حضرت امام‌خمینی پی‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: امام‌خمینی(ره) با مظاهر مثبت تمدن غرب نه تنها مخالف نبود، بلکه اعتقاد و باور داشت باید این مظاهر مثبت تمدن غرب را برای رشد و توسعه و تعالی کشور به‌کار گرفت.

آفتابی در بخشی پایانی سخنان خود به وصیت‌نامه سیاسی الهی امام(ره) اشاره کرد و گفت: وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام منشور و اساس حرکت جامعه است و متولیان فرهنگی و سیاسی جامعه باید نسبت به رعایت و توجه به این وصیت‌نامه گوهربار و سفارشات ایشان توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول