اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

البرز سیاه پوش شد / آزادراه تهران ـ کرج مملو از کاروان‌های عزاداری است

خبرگزاری فارس: البرز با فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، یکپارچه سیاهپوش شده است همچنین هم‌اکنون آزادراه تهران ـ کرج مملو از خودروها و کاروان‌هایی عزاداری است که به سمت حرم امام در حال حرکتند.

البرز سیاه پوش شد / آزادراه تهران ـ کرج مملو از کاروان‌های عزاداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مردم استان البرز عشق و ارادت به امام خمینی (ره) و داشتن روحیه ولایی است.

مردم این استان طی دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی فداکاری‌های بسیاری داشته و بسیاری از انقلابیون در شهرها و روستاهای این استان پرورش یافتند که یکی از مهم‌ترین چهر‌ه‌های انقلابی آیت‌الله سید محمود طالقانی است.

پس از پیروزی انقلاب و با آغاز هشت سال دفاع مقدس، مردم استان البرز به پیروی از فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میدان‌های جنگ حق علیه باطل شتافته و ده‌ها هزار شهید، جانباز و آزاده را تقدیم راه ولایت کردند.

پس از رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) مردم بابصیرت استان البرز دست از پیروی از راه ولایت برنداشته و طی بیست و سه سال اخیر همچون سربازی فداکار در راه دفاع از حریم ولایت ایستادگی کرده‌اند.

استان البرز یکپارچه سیاه‌پوش است

بر اساس این گزارش، هر سال در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مردم متدین و ولایتمدار این استان با بر پا کردن بیرق‌های سیاه به نشانه عزاداری، بار دیگر با آرمان‌های شهیدان و امام شهیدان در دفاع از اسلام،‌ انقلاب و ولایت تجدید میثاق می‌کنند.

طی روزهای اخیر نیز جوانان انقلابی در شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان البرز با پوشیدن رخت‌ عزا، بار دیگر عشق و ارادت خود را به ولایت ابراز کردند و هم اکنون سراسر استان سیاه‌پوش است.

مساجد، حسینه‌ها، تکایا و هیئت‌های مستقر در استان نیز پرچم‌های سیاه برافراشته و با برگزاری مراسم سوگواری در غم از دست دادن امام خوبان خون گریه می‌کنند.

پذیرایی از 65 هزار زائر امام خمینی (ره) در البرز

از سوی دیگر، امسال نیز مانند سال‌های گذشته بسیاری از زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) برای رسیدن به تهران ساعاتی میهمان مردم ولایی استان البرز بودند.

احمد افضلی رئیس ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان البرز در همین رابطه به خبرنگار فارس در کرج گفت: بیش از 65 هزار زائر حرم مطهر از استان‌های شمالی و شمال غربی کشور مانند آذربایجان و گیلان برای حضور در مراسم سوگواری ارتحال امام (ره) طی روزهای اخیر میهمان مردم ولایی البرز بودند.

وی تاکید کرد: برای پذیرایی و اسکان این عزیزان مردم ولایی استان البرز تلاش بسیاری کردند و تمام امکانات خود را برای انجام این خدمت به کار بستند.

حضور بیش از 40 هزار البرزی در مراسم سوگواری امام (ره)

از سوی دیگر بیش از 40 هزار نفر از شهروندان و روستاییان استان البرز امسال از سوی کاروان‌های زیارتی و همچنین به صورت شخصی در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافته و در مراسم سوگواری چهاردهم خرداد شرکت دارند.

در همین رابطه محمدرضا البرزی دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان البرز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در کرج اعلام کرد: از صبح امروز بیش از 47 هزار البرزی برای حضور در مراسم سوگواری سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به حرم مطهر اعزام شدند.

وی افزود: به طور قطع بسیاری نیز با توجه به فاصله کم تهران- کرج، به صورت شخصی در این مراسم شرکت می‌کنند که آماری از تعداد آنها نداریم.

به عهد خود با شهدا پایبند هستیم

بر اساس این گزارش،‌ هم اکنون پرچم‌های سیاه بسیاری در بالای درب مساجد، حسینیه‌ها، مغازه‌ها و خانه‌های مردم استان البرز به نشانه عزاداری نصب شده و فضای شهر یکپارچه غرق در ماتم رحلت ملکوتی امام عاشقان است.

سید سعید حسینی طالقانی یکی از بسیجیان شهرستان طالقان که صبح امروز در قالب کاروان بسیجیان البرز به سمت حرم مطهر امام (ره) حرکت کرده است، در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در کرج می‌گوید: آسایش و امنیت امروز ایران اسلامی به واسطه تلاش و ایثار شهدا و امام شهیدان و همچنین خون دل خوردن‌های مداوم رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی تصریح کرد: تمام ملت ایران مدیون شهدا و امام شهیدان هستند و باید تا آخرین نفس در راه ولایت و برای سربلندی اسلام و انقلاب حرکت کنیم و این وظیفه‌ای است که در قبال شهدا و ایثارگران داریم.

این دانشجوی بسیجی افزود: جوانان ولایی ایران با شهدا عهد بسته‌اند که تا آخرین قطره خون پاسدار حریم ولایت باشند و ما امروز با حضور در حرم مطهر امام (ره) عهد خود با شهیدان را تجدید خواهیم کرد.

هم اکنون محورهای اصلی استان البرز از جمله آزادراه تهران - کرج مملو از خودروها و کاروان‌هایی است که برای حضور در مراسم عزاداری بیست و سومین سالگرد ملکوتی امام (ره) در حرکت هستند.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول