اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

ترکیب بین عرفان و حماسه هنر امام (ره) بود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: ترکیب بین عرفان و حماسه، هنر امام (ره) بود و ادامه آن جهان را به تسخیر در خواهد آورد.

ترکیب بین عرفان و حماسه هنر امام (ره) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام حسین دشتی صبح امروز در آیین سوگواری حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: انسان برای رسیدن به تکامل و رفع نقایص خود به پرکردن خلأهای وجودی خود می‎پردازد.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی بشر نیازهای مادی نظیر همسر، مسکن، خوراک، پوشاک و... است، اما با پر شدن این نیازها و خلأهای مادی، انسان نیازهای دیگری نیز دارد.

دشتی افزود: از دیگر نیازهای انسان نیاز به دانش و علم است که آدمی برای مرتفع کردن آن در دانشگاه‎ها و کتابخانه‎ها به علم‎آموزی می‎پردازد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر یادآور شد: با وجود این همه پیشرفت‎های علمی ما شاهد این هستیم که نیازهای انسان هنوز برطرف نشده و در واقع انسان‎ها نیازمند مسائلی غیر از مسائل مادی هستند که باید آن را در معنویات جستجو کرد.

دشتی خاطر نشان کرد: گاهی خلأ وجودی انسان نیاز به یک نگاه عرفانی و الهی دارد و اگر این خلأ معنوی که مهمترین خلأ وجودی انسان است پر نشود، انسان نیازش برطرف نخواهد شد.

وی با اشاره به شخصیت جامع الاطراف بودن امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: آن چیزی که امام را علاوه بر فقیه بودن، عالم بودن و فیلسوف بودن استثناء می‎کرد، در وسط میدان مبارزه بودن ایشان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: میدان‎داری امام برای مبارزه علیه رژیم طاغوت از خصوصیات ممتاز ایشان است که اگر در 15 خرداد 1342 علم مبارزه را بدست نمی‎گرفت و به میدان نمی‎آمد، اصولا انقلابی صورت نمی‎گرفت.

دشتی گفت: امام راحل با عرفان، توحید و علم خود در میدان مبارزه وارد شد و این خلأ وجودی ما را به خوبی پر کرد.

وی افزود: این حرکت و خط امام زنده است و اکنون مردم جهان به واسطه این خط به اسلام توجه کرده و عشق به اسلام در وجود آنان زنده شده و در حقیقت این دین است که پرچمدار جامعه جهانی شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول