اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع):

امام جواد(ع) با پیروزی در مناظرات حقانیت امامت را ثابت کرد

خبرگزاری فارس: مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) گفت: امام جواد(ع) در مناظرات مختلف شرکت می‌کرد و با پیروزی در این مناظرات حقانیت امامت را ثابت کرد.

امام جواد(ع) با پیروزی در مناظرات حقانیت امامت را ثابت کرد

حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام جواد(ع) اظهار کرد: دشمنان در زمینه تداوم ولایت در دوران این امام بزرگوار کارشکنی‌هایی را انجام می‌دادند که پیشوای نهم شیعیان با آنها مبارزه می‌کرد.

وی یادآور شد: برخی افراد، امامت پس از امام رضا(ع) را منقطع می‌دانستند بنابراین این امام بزرگوار با برگزاری مناظراتی در صدد برطرف کردن این شبهات برآمد.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به مقام علمی امام جواد(ع) گفت: سئوالات مختلفی در دوران پیشوای نهم شیعیان مطرح می‌شد و خلیفه دوران، علمای بلاد را دعوت می‌کرد تا حضرت را با هجمه مواجه کند.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) در سن کودکی به امامت رسید تصریح کرد: با توجه به این مسئله باید در نظر گرفته شود که سن کم نمی‌تواند مانعی در مسیر فعالیت باشد و در روایات تاکید شده که هیچ فردی را به دلیل کمی سن حقیر نشمارید شاید از اولیای خدا باشد.

دشتی خاطر نشان کرد: این الگو و نمونه‌ای بوده که نوجوانان و جوانان از سنین کم برای ساختن خود استفاده کرده و این امام بزرگوار را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

وی عنوان داشت: حضرت علومی را در طول زندگانی خود برای مردم بازگو کرده و به دیگران ارائه می‌کرد تا در بین مردم گسترش پیدا کند.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام علی‌النقی(ع) یادآور شد: امام جواد(ع) مظهر جود و بخشش در زمین است، بنابراین همگان از چشمه بخشش این امام بزرگوار بهره‌مند می‌شوند. 

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول