اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از روحانیون اهل‌سنت کردستان:

امام انسجام بین مذاهب اسلامی را تبیین کردند

خبرگزاری فارس: یکی از روحانیون اهل‌سنت کردستان با تأکید بر تداوم راه امام‌خمینی، گفت: ایشان با اندیشه‌های متعالی خویش وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی در ایران و جهان اسلام را تبیین کردند.

امام انسجام بین مذاهب اسلامی را تبیین کردند

ماموستا اقبال‌بهمنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امام‌خمینی‌(ره) از نظر علم و عمل، شجاعت و مردم‌‌داری یکی از بزرگ‌‌ترین شخصیت‌‌های جهان اسلام بودند که باید راه و سیره این عالم بزرگ اسلام همواره زنده و پویا باشد.

وی افزود: امام‌ راحل(ره) با رهبری‌های مدبرانه خویش حیا‌تی دوباره به کالبد ایران اسلامی و جهان اسلام بخشید و عزت و سربلندی را به مسلمانان بازگرداند.

امام جمعه موچش تصریح کرد: خدامحوری، اخلاص و تکلیف‌‌گرایی از ویژگی‌‌های منحصر به‌‌ فرد امام(ره) بود که ایشان با تکیه بر این ویژگی‌های بارز اخلاقی زمینه‌ساز وحدت و همدلی و وفاق بین اقوام و مذاهب مختلف اسلامی در ایران شدند.

ماموستا بهمنی افزود: امام‌خمینی(ره) با شجاعت و قاطعیت در برابر سلطه استکبار و صهیونیسم جهانی ایستاد و با تکیه بر اتحاد مردم مسلمان ایران توانست رژیم فاسد پهلوی را سرنگون و حکومتی مبتنی بر قرآن و اسلام تشکیل دهند که نه‌تنها مردم ایران را از یوغ استکبار رهایی بخشید بلکه موجب سرافرازی همه مسلمانان جهان و احیای سیره نبوی در جهان اسلام شد.

امام جمعه موچش تأکید کرد: ما به‌عنوان میراث‌‌داران انقلاب اسلامی باید راه و سیره آن امام بزرگوار را ادامه دهیم و همواره اهداف و آرمان‌‌های بنیان‌گذار انقلاب را در میان نسل جوان ترویج و تبیین کنیم.

ماموستا بهمنی افزود: استکبار جهانی قبل از انقلاب با انواع برنامه‌های منسجم قصد بی‌هویت‌کردن مردم ایران و فاصله انداختن جوانان با آداب و سنن و مبانی دینی و اعتقادیشان را داشت که به فضل الهی با رهبری‌های روشنگرانه امام‌خمینی(ره) و علمای دینی در کشور این نقشه‌ها همگی خنثی شد.

وی افزود: عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون تفکرات وحدت آفرین امام‌خمینی(ره) است و تداوم راه ایشان می‌تواند آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده انقلاب را رقم بزند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول