اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد فارس:

جمهوری اسلامی بر نیروی معنوی تشیع اتکا دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: امام خمینی(ره) با تلفیق حکومت الهی و رای مردم، نظام جمهوری اسلامی را پدید آورد که بر نیروی معنوی تشیع، اتکا داشت.

جمهوری اسلامی بر نیروی معنوی تشیع اتکا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمود عالیشوندی در بازدید از قرارگاه روح‌الله ویژه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرستان شیراز اظهار داشت: ناشناخته بودن ابعادی از شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به این دلیل است که تفکر در آثار، احوال و ویژگی‌های چند جانبه او مانند شناوری در دریای مواجی است که اندیشه‌ها پیاپی موج ایجاد می‌کنند و بیان و قلمی که بتواند به وصف او بپردازد، نادر است.

وی بیان کرد: اما این مشکلات، هیچ‌گاه نمی‌تواند، وقفه‌ای در شناخت ابعادی از سیره عملی و نظری امام پدید آورد و ما را از انوار درخشان و جرعه‌های حیات‌بخش او محروم کند.

عالیشوندی در ادامه ابراز داشت: باید در هر زاویه‌ای از زندگی به این عالم عالی‌قدر، با دقت و دیدی جامع نگریست تا بتوان او را چنان که بوده بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره)، شخصیت بزرگی بود که تحولات عظیمی را در دنیای معاصر پدید آورد.

عالیشوندی گفت: از مهم‌ترین امتیازهای آن یگانه دوران، ضمن رویکرد به سنت‌های مذهبی و اصالت‌های دینی، در نظر داشتن مقتضیات زمان و مسائل روز بود که افکار و برنامه‌های ایشان با نوآوری، ابتکار، خلاقیت و نشاط‌آفرینی و بهجت روحانی و شادمانی ملکوتی، توام بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) نسیم آرامش، کوه استوار اطمینان، چشمه امید و چشم بیدار مظلومان و محرومان صالح بود، و این درحالی است که در وصف این نامدار میدان دیانت و تداوم بخش طریق خاندان عصمت و طهارت(ع)، سخن‌ها گفته، مقالات و کتبی نگاشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: برخی، راه اسلام را مهندس‌گونه می‌روند و عده‌ای، مهندسی‌شان با معماری آمیخته است که تفاوت «مهندس محض» با «مهندس معمار» این است که یک مهندس بر روی صفحه کاغذ نقشه می‌کشد و تنها با قلم و کاغذ و ترسیم خطوط ریاضی سر و کار دارد و اگر چه می‌فهمد که چه می‌کند و چه نقشه‌ای می‌کشد، اما کار او منحصر به طرح نقشه در چهره کاغذ است.

وی اضافه کرد: اما مهندس معمار، علاوه بر آنکه با قلم خود نقشه می‌کشد آنچه را که ترسیم کرده، در صحنه ساختمان نیز پیاده می‌کند و روشن است که چنین مهندسی، به مراتب قو‌ی‌تر و دقیق‌تر از کسی است که تنها بر روی کاغذ قلم می‌زند، چراکه علم یکی در حد تئوری است و این درحالی است که آن دیگری با اجرای آن طرح و نقشه، کمال و نقصان آن را در خارج می‌یابد و به زوایای نقشه خود آگاهی بیشتری دارد.

عالیشوندی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) نه تنها «مهندس انقلاب اسلامی»، «معمار انقلاب اسلامی» نیز بود و ایشان نه تنها دریافت که دین درباره مسائل متنوع فردی و اجتماعی و نیز درباره شئون گوناگون مطالب اجتماعی چه می‌گوید و آن‌ها را به صفحه کتاب آورد، علاوه بر آن کوشید تا دین را در صحنه جامعه پیاده کند.

عالیشوندی در ادامه با اعلام برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام‌الله ارتحال امام خمینی(ره) افزود: این اداره‌کل ویژه برنامه‌هایی در بخش‌های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع امام و  چاپ ویژه‌نامه، مسابقه امام‌شناسی، مسابقه عکاسی ویژه جلوه‌های ویژه در مراسم سالگرد امام ، توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه زائران حرم امام، چاپ پوستر ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، فضاسازی و چاپ بنرهای تبلیغاتی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، برپایی شب شعر ویژه شخصیت امام، مسابقه خوشنویسی از دیوان اشعار امام راحل، مسابقه عکس ویژه زائران امام، نمایشگاه پوستر ایام ارتحال امام، نمایشگاه بزرگ کتاب به یاد امام یا آثار امام و مسابقه کتابخوانی در سطح استان فارس اجرا می‌کند.

وی دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را برگزاری مسابقه زندگی به سبک امام(ره)، مسابقه پیامک با جملات ادبی ویژه سالگرد ارتحال امام(ره)، تهیه بروشور و تراکت، مسابقه خاطره‌نویسی با عنوان امام عشق، مسابقه وصیت‌نامه امام(ره)، شب شعر آفتاب، نمایشگاه عکس، نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار ویژه رحلت امام، اعزام هنرمندان به مرقد امام، برگزاری مراسم، مسابقه دیدگاه فرهنگی حضرت امام(ره)، برگزاری همایش امور موقعیت امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، طراحی پوسترها و بنرها ستاد ارتحال، مسابقه از وصیتنامه امام(ره)، توزیع نرم‌افزار معمار کبیر انقلاب، مسابقه کتابخوانی یاد یار، نمایشگاه عکس، عصر شعر مرد تنها، نمایشگاه عکس امام مهربان، شبی با قرآن یاد امام(ره) برای ایام‌الله ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در استان فارس اعلام کرد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول