اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

امام هیچگاه اسلام را با منافع شخصی معاوضه نمی‌کرد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان صراحت امام در بنیان‌گذاری انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: امام‌خمینی هیچ‌گاه اسلام را با منافع خویش و بستگانش معاوضه نکرد.

امام هیچگاه اسلام را با منافع شخصی معاوضه نمی‌کرد

حمزه‌علی علیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امام‌خمینی‌(ره) در حکومت‌داری بسیار قاطع و صریح بود تا جایی که معایب را با قاطعیت هرچه تمام تذکر می‌داد.

به گفته وی، امام‌(ره) هیچ‌گاه بیکاری و کم‌کاری مسئولان در زمینه اجرای قوانین را بر نمی‌تابید و در مقابل کارشکنی‌ها محکم می‌ایستادند و با افراد و گروه‌هایی که قصد سوءاستفاده بیت‌المال را داشتند به‌شدت برخورد می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام(ره) همه در برابر قانون یکسان بودند به گونه‌ای که همواره به دولتمردان تاکید می‌فرمودند در راستای انجام وظیفه و تحقق عدالت، خواسته هیچ فرد و گروهی را بر مصلحت اسلام و ملت ارجحیت ندهید و در انجام وظیفه از هیچ تلاشی فروگذار نباشید.

علیخانی اضافه کرد: امام راحل(ره) همواره در مسیر دستورات اسلام حرکت می‌کرد و بر مبنای احکام الهی که برخاسته از قرآن کریم و آئین مقدس اسلام است تدبیر و تصمیم‌گیری می‌کردند.

وی دوراندیشی و آینده‌نگری را از دیگر ویژگی‌های بارز امام(ره) عنوان کرد و افزود: آینده‌نگری مبنای تصمیم‌گیری‌های ایشان برای نظام و ملت بود.

به گفته علیخانی، حضرت امام‌خمینی(ره) با تقوا، اخلاص و سادگی و تیزهوشی سیاسی خود بر قلوب مردم حکومت می‌کرد و ارتباط ایشان با مردم مرید و مرادی بود تا جایی که فرمودند به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا به من رهبر بگویید.

وی با بیان اینکه امام(ره) به وعده‌های الهی باور داشتند، افزود: ایشان با همین باور حکومتش را به سمت جهانی شدن پیش برد و همچنان نیز در حال گسترش است.

علیخانی در پایان شناساندن اندیشه‌های امام(ره) به نسل امروز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان در این راه باید همت نموده و تبیین اندیشه‌های گهربار امام خمینی(ره) یکی از اولویت‌های مهم آنان باشد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول