اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت همرزم سید آزادگان از دوران اسارت

«سید» نزد عراقی‌ها هم محبوب بود

خبرگزاری فارس: همرزم‌ مرحوم حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد گفت: آقای ابوترابی در دوران اسارت یک منجی برای اسرا بودند به طوری که اگر ایشان در اردوگاه نبود، سختی و مشقت‌های اسرا دو برابر می‌شد.

«سید» نزد عراقی‌ها هم محبوب بود

فرج‌الله‌ فصیحی‌رامندی امروز به مناسبت سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و پدر بزرگوارشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در اکثر موارد که اسرا رفتارهای منفی در اسارت نشان می‌دادند، سید ابوترابی با متانت و صبوری آنان را به آرامش دعوت می‌کرد و همین امر موجب افزایش سلامت روحی و روانی آنان ‌شده بود.

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین ابراز کرد: سید ابوترابی به اسرا می‌گفتند که ظاهری آرام داشته باشید و در پس این آرامش ایمان و اعتقادات معنوی و مذهبی خود را تقویت کنید و از فرصت پیش آمده در اسارت برای کسب علم و دانش استفاده کنید.

همرزم سید‌علی‌اکبر ابوترابی‌فرد اظهار کرد: سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد اسرای ضعیف را بیشتر مورد حمایت قرار می‌داد و تلاش می‌کرد تا آنان اعتقادات و روحیه خود را مستحکم‌تر کرده تا بتوانند دوران اسارت را راحت‌تر بگذراند.

در این چهاردیواری اسارت باید به فرزندان روح الله خدمت کرد

این مقام مسئول یادآور شد: سید ابوترابی همیشه در اسارت عنوان می‌کردند که در این چهار دیواری اسارت هیچ عبادتی بالاتر از انجام فرایض دینی و خدمت کردن به سربازان و فرزندان نظام اسلامی روح‌الله خمینی (ره) نیست.

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین گفت: در اردوگاه برخی از خانواده‌های اسرا به آنان نامه می‌نوشتند و برخی دیگر از اسرا که نامه به دستشان نمی‌رسید، ناراحت می‌شدند، که در این موقع سید ابوترابی با نشستن در کنار این اسرا آنان را دلداری می‌داد تا روحیه خودشان را حفظ کنند و ناراحت نشوند.

همرزم سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد با اشاره به خاطرات سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد عنوان کرد: در جلسه‌ای از سید ابوترابی پرسیدند از ناگفته‌های معرفت به ما بگویید، ایشان در پاسخ به اسرا با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت، صبر کنید و در کارها به خدا توکل کنید و ارتباط خودتان را با خدا محکم‌تر کنید و برای توضیح دادن این سه کلمه بیش از دو ونیم ساعت برای اسرا سخنرانی کردند.

فصیحی‌رامندی افزود: کسی که عالم به علم نباشد علم او سودی دارد ولی سید ابوترابی با فراگیری علم به آن‌ها عمل می‌کرد و به دستورات دینی، فرامین الهی، قرآن کریم و احکام عبادی بسیار مصصم بود و به همه آنها عمل می‌کرد.

سربازان ایرانی و عراقی سید ابوترابی را بسیار دوست داشتند

وی با اشاره به خاطرات سید ابوترابی در اسارت بیان کرد: یک روز همه اسرا در آسایشگاه نشسته بودند که از سید ابوترابی پرسیدند چرا همه سربازان انقلاب اسلامی و سربازان عراقی شما را این قدر دوست دارند؟، این سید بزرگوار مکث کرد و با اشاره به نهج‌البلاغه گفتند امام علی (ع) بین خود و خدای خودش را اصلاح کرد و خداوند بین او و مردم را اصلاح کرد و همین امر سبب دوست داشتن امام علی (ع) بین شیعیان شده است.

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) رابطه خودش با خدا را اصلاح کرد و در مسیر بندگی خدا قرار گرفت و خداوند نیز بین او و مردم را اصلاح کرد و محبت امام راحل را در بین مسلمانان قرار داد.

همرزم سید آزادگان بیان کرد: سید ابوترابی در بیان نصیحت به اسرا می‌گفت باید در مسیر بندگی خدا باشید تا از فرامین الهی سرپیچی نکنید تا بتوانید رابطه خود را با خداوند اصلاح کنید.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول