اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

فتح خرمشهر نشان از روحیه پایداری ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: فتح خرمشهر نشأت گرفته از روحیه پایداری و مقاومت ملت ایران بود.

فتح خرمشهر نشان از روحیه پایداری ملت ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: مردم عادی در شهر خرمشهر با ایستادگی و مقابله با دشمن به بهترین سربازان اسلام تبدیل شدند و نگذاشتند خرمشهر سقوط کند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نشأت گرفته از روحیه پایداری و مقاومت ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر سربلندی ملتی بود که برای اسلام از جان خود گذشتند و این پیروزی نشأت گرفته از مقاومت و پایداری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

خطیب جمعه مهریز با تبریک میلاد با سعادت امام محمدباقر (ع) به بیان فضائل و مناقب آن امام همام پرداخت و اظهار داشت: جابربن عبدالله سلام پیامبر را به امام باقر (ع) می‌رساند و می‌گوید: پیامبر فرموده: «ای امام پنجم، شما شکافنده علم دنیا و آخرت هستید و سلام مرا به باقر برسان».

وی با بیان اینکه زیرساخت پیامبری بندگی خداست افزود: ما باید به تمامی معجزات ائمه علیهم السلام معتقد باشیم همانطوری‌که در کودکی در گهواره می‌گوید: «من بنده خدایم».

برهان با اشاره به تبدیل و تحویل در سنت‌های خدا تصریح کرد: قانون خدا تبصره بردار نیست چون نقصی در آن وجود ندارد این در حالی است که قانون خدا برای عده‌ای خوشحال‌کننده و برای عده‌ای دیگر ناراحت‌کننده است.

وی در ادامه به تفسیر آیه «ولیس للانسان الا ما سعی» پرداخت و ابراز داشت: خداوند در این آیه به همه انسان‌های روی کره زمین می‌گوید شما که مجد و عظمت خود و اسلام را می‌خواهید، هر کس تلاش نکرده به نوایی نمی‌رسد.

برهان با بیان اینکه شعار سال و فرمان مقدس مقام معظم رهبری از قرآن سرچشمه می‌گیرد، افزود: کم‌کاری، بی‌تعهدی و غصه برای اسلام نخوردن خوشبختی نمی‌آورد و سعادت هر دو جهان در گرو کار و تلاش است.

وی همچنین ضمن محکوم کردن اتحاد بحرین و عربستان گفت: طرح اتحاد بحرین به عربستان، پیوند حماقت و خیانت است چرا که امروز اراده ملت‌ها حرف اول را می‌زند نه زورگویی‌های آمریکا و صهیونیسم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول