اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای قزوین خبر داد

راه‌اندازی 3 رشته جدید در فنی و حرفه‌ای قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در سالی که پیش رو داریم سه رشته جدید تحصیلی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 3 رشته جدید در فنی و حرفه‌ای قزوین

محمد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه آموزش یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است، اظهار کرد: آموزش اتصالات و بحث لوله و تأسیسات (upvc)، کابینت‌ساز چوبی و تراشکاری شیشه و کریستال از جمله رشته‌های جدیدی هستند که امسال در این مرکز راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در استان قزوین 12 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: در این مراکز آموزشی در مجموع سه میلیون و 355 هزار نفرساعت دوره برگزار شده که این آمار تقریبا شش درصد از تعهداتی بود که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه 200 آموزشگاه آزاد فعال در سطح استان زیر نظر این این اداره کل به آموزش متقاضیان می‌پردازد، یادآور شد: زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت و پادگان‌ها و مراکز نظامی استان قزوین نیز آموزش‌های مهارتی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته برای یک‌هزار و 703 نفر مجوز فعالیت توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته شد، اضافه کرد: از این تعداد 518 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که از این تعداد تاکنون 342 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی اشاره کرد: به منظور احیای نظام آموزش استاد شاگردی که از روش‌های بسیار موفق ادوار گذشته بود یک‌هزار و 114 نفر در استان به عنوان شاگرد به اصناف و خدمات تولیدی اعزام و آموزش‌های در حین کار را فرا گرفتند.

حسینی همچنین با بیان اینکه در مجموع 51 هزار و 300 نفرساعت آموزش به ناتوانان استان در سال گذشته ارائه شد، افزود: این مقدار آموزش در بحث مهارت‌های شاطر بربری و لواش، کارگر خمیر سنگک، نان پهن‌کن و نان درآور لواش و چانه‌گر و خمیرگر لواش انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای دولت الکترونیک در حوزه‌های آموزش، برگزاری آزمون به صورت مجازی، آموزش و تقویت مربیان و تجهیز کارگاه‌ها را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این اداره کل در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول