اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره):

آسیب‌های تهدیدکننده نسل امروز در اعتکاف تبیین شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: متولیان فرهنگی باید خطرات و آسیب‌های تهدیدکننده نسل امروز را شناسایی و اولویت‌گذاری کرده و راهکارهای مقابله با آنها را برای معتکفان تبیین کنند.

آسیب‌های تهدیدکننده نسل امروز در اعتکاف تبیین شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه اعتکاف یکی از روش‌های خلوت با خداوند است اظهار کرد: دین مبین اسلام به عنوان تئوری کامل و جامع دارای ابعاد مختلف حیات انسان و حرکت جامعه به سوی آرمان نهایی است.

وی با بیان اینکه کمال نهایی انسان قرب الی‌الله است گفت: اعتکاف یکی از برنامه‌های فرهنگ اسلام بوده و در واقع اسلام با تجویز عبادتی با عنوان اعتکاف فرصتی را فراهم کرده تا انسان‌ها با خدای خود خلوت کرده و در یک خلوت معنوی و روحانی نگاهی دوباره به جایگاه وجودی خودشان داشته باشند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: متولیان فرهنگی جامعه اسلامی می‌توانند برای بهره‌مندی از فرصت اعتکاف که افراد معتکف فارغ از هیاهوی زندگی و جنجال‌های معمول تمام وقت خود را در اختیار خدا، معنویت و روحانیت می‌گذارند، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به خطرات و آسیب‌های تهدیدکننده جهان و نسل امروز گفت: متولیان فرهنگی باید این آسیب‌ها را شناسایی و اولویت‌گذاری کرده و راهکارهای مقابله با آنها برای معتکفان ارائه شود تا آنها نسبت به این آسیب‌ها واکسینه شوند.

نادری تهیه کلیپ‌ها و برنامه‌های مستند، کتاب‌ها و جزوات، جلسات پرسش و پاسخ و مطالب تخصصی را از جمله برنامه‌های فرهنگی قابل ارائه در اعتکاف ذکر کرد. 

وی تصریح کرد: اکنون برنامه‌ریزی در زمینه ارائه برنامه‌های اعتکاف‌ وجود ندارد یا کم است و اکثر برنامه‌ریزان تنها به دنبال تهیه امکانات فیزیکی اعتکاف هستند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: لازم است برنامه‌ریزان از مدت‌ها پیش از برگزاری اعتکاف با شناسایی محورها و تدارک برنامه‌ها هر چه بیشتر در راستای ارتقا و بهره‌وری برنامه‌های اعتکاف عمل کنند.

وی با تاکید بر حضور فیزیکی فرد در مسجد برای اطلاق نام معتکف گفت: بر اساس دستور اسلام حضور فیزیکی فرد معتکف در مسجد یکی از نکات ضروری بوده و این فرد تنها برای امور ضروری می‌تواند مسجد را ترک کند اما در کنار حضور فیزیکی حضور معنوی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول