اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه سرپل‌ذهاب:

خشکسالی‌های اخیر توجیهی برای عدم پرداخت زکات شده است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: زکات یک واجب الهی است و خشکسالی‌های اخیر توجیهی برای عدم پرداخت زکات شده است.

خشکسالی‌های اخیر توجیهی برای عدم پرداخت زکات شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الا‌سلام مجید صفدری امروز در همایش بزرگ عاملان و مودیان زکات که با حضور فرماندار و مسئولان استانی در فرمانداری شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد اظهار کرد: زکات یک واجب الهی است و خشکسالی‌های اخیر توجیهی برای عدم پرداخت زکات شده است.

صفدری افزود: از نشانه‌های آخرالزمان این است که حلال خدا حرام و حرام خدا حلال شود.

وی با بیان اینکه حق الهی بالاتر از تمام حقوق است، گفت: اگر کسی زکات مالش را ندهد اعمال نیک او از بین می‌رود‌.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب ادامه داد: انکار واجب کفر است و موفقیت در کارها و گشایش مشکلات از کمک به فقرا و زکات حاصل می‌شود. 

رئیس ستاد احیا زکات شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: زکات در کنار نماز یک فریضه مهمی است که معطل مانده است و باید توسط مسئولان و مردم احیاء شود.

صفدری پرداخت زکات را از نظر عقلی و شرعی برای جامعه مفید ارزیابی کرد و بر احیاء این فریضه مهم تأکید کرد‌ و افزود: زکات زیباترین اصول اسلامی است که می‌توان با آن به دنیا تصرف کرد و جواز عبور از صراط است.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: زیادی روزی به زیادی مال نیست، پرداخت زکات موجب بیمه مال‌، از بین بردن گناهان‌، دوای درد جان و ازدیاد روزی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان کرمانشاه نیز در این همایش گفت: نزول رحمت‌الهی در استان با پرداخت زکات ارتباط داشت و در حال حاضر از نظر پرداخت زکات‌، از خیلی از استان‌های برخوردار جلوتر هستیم.

بوجار ادامه داد: 300 پروژه انجام شده یا در دست اقدام از محل پرداخت زکات است و مبلغ زکات در سال گذشته در استان 30%رشد داشته است. زکات و پرداخت آن یکی از مسائل شرعی مورد تاکید قرآن است که کمیته امداد به‌‌عنوان دبیر ستاد احیای زکات تلاش‌های مؤثری در این زمینه دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) مبلغ جمع‌آوری شده زکات را در سال گذشته مبلغ  یک میلیارد و 388 میلیون 702 هزار و پانصد ریال اعلام کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال‌جاری مبالغ  بیشتری از زکات جمع‌آوری شود.

بوجار با اشاره به ترویج فرهنگ پرداخت زکات ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل شود که انگیزه پرداخت زکات در میان مردم بیشتر شود تا از این محل خدمات بهتری به روستاهای زکات‌دهنده‌ صورت گیرد. با پرداخت زکات آمار فقرا در جامعه کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: کلمه زکات بارها در کنار نماز در قرآن آورده شده که این موضوع نشان از اهمیت پرداخت زکات است. خداوند پرداخت زکات را برای عمران، آبادانی و رفع فقر و محرومیت از جامعه واجب کرده است و تبلیغ و ترویج این فرهنگ حسنه را امری لازم دانست.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همه افراد، معتمدین معلمان و رسانه‌ها برای افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات مال خود تلاش کنند.

بوجار گفت: زکات یکی از مهم‌ترین واجبات است که باید توجه بیشتری به آن شود.

دبیر ستاد احیاء زکات شهرستان سرپل‌ذهاب نیز  با بیان اینکه در سال گذشته  میزان زکات در سطح استان و شهرستان رشد داشته است گفت: این افتخار مرهون فعالیت‌های تبلیغی روحانیت معزز و نشان اعتقاد بالای عمومی مردم متدین و خیر و همکاری بسیار خوب و سازنده اعضای ستاد احیاء زکات شهرستان است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول