اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

زکات سبب پیشرفت اقتصادی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: پرداخت زکات سبب پیشرفت اقتصادی و کاهش فقر در جامعه می‌شود.

زکات سبب پیشرفت اقتصادی کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد فخری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: قرآن پس از ایمان به خدا به موضوع انفاق، بخشش و صدقه توجه وی‍ژه‌ای کرده است.

وی تصریح‌کرد: این نشان از جایگاه ویژه زکات و تاثیرات بسیار مهم آن در جامعه دارد.

این مسئول با بیان اینکه قرآن هنگام وصف مردم نیک‌منش و شایسته کردار و رستگار این جهان و آن جهان مراحل سه‌گانه‌‏ای را برای رشد و شکوفایی معنوی و پیشرفت اخلاقی و انسانی آنان ترسیم می‌کند، افزود: پذیرش حقیقت، باور حقیقت و عمل به حقیقت از ویژگی‌ها و شاخص‌های مهم چنین افرادی است.

فخری تصریح کرد: پرداخت‌کنندگان زکات و کسانی که در رعایت حقوق اقتصادی دیگران دقیق‏ هستند به این مراحل سه‌گانه رشد و تکامل یکی پس از دیگری دست یافته‌اند و از دیدگاه خدا و قرآن مردمی نیک‌منش و شایسته هستند.

وی در ادامه با اشاره به طرح توطئه‌‌ای دشمنان مبنی بر الحاق بحرین به عربستان این طرح را شکست خورده عنوان کرد و گفت: این امر به منظور نادیده‌گرفتن خواسته‌های به‌حق مردم بحرین است.

این مسئول با بیان اینکه این اقدام نادیده‌گرفتن حق ملت بحرین را توسط ارائه‌دهندگان طرح می‌رساند، اظهار داشت: ملت مسلمان بحرین در برابر این توطئه‌ها با آگاهی و بصیرت تمام مقاومت خواهند کرد.

امام جمعه موقت ارومیه در ادامه با اشاره به صدمین سفر هیئت دولت به استان‌ها و مناطق محروم کشور، تصریح کرد: این سفرها نشان از توجه هر چه بیشتر دولت به مناطق محروم و آبادانی آن‌ها دارد.

فخری افزود: دولت نهم و دهم در طول سال‌های گذشته نشان دادند که برای آبادانی کشور گام‌های موثری برداشته‌اند و ارائه خدمات زیربنایی به دور افتاده‌ترین روستاهای کشور نیز نشان از خدمتگزاری دولت دارد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول