اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول زکات استان اردبیل:

600 روستای اردبیل ظرفیت پرداخت زکات دارند

خبرگزاری فارس: مسئول زکات استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 600 روستا ظرفیت پرداخت زکات دارند.

600 روستای اردبیل ظرفیت پرداخت زکات دارند

حجت‌الاسلام قاسم احدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل تنها با 10 نفر نیرو آن هم نیروهای اداری کمیته امداد به کار جمع‌آوری زکات مشغول هستیم اما انتظار داریم شوراها و دهیاری‌های مناطق مختلف روستایی یاریگر ما باشند و بیش از گذشته امسال نیز با توجه به مطلوب بودن کشت و زرع در جمع‌آوری زکات اهتمام جدی داشته باشند.

این مسئول از زکات و صدقه به عنوان پاک کننده مال و عامل رشد و نمو و ازدیاد مال و ثروت جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: اگر مومنان و مسلمانان نسبت به پرداخت زکات، خمس و صدقه اهتمام کنند مال و نفوسشان پاک می‌شود و هیچ آثار منفی را نمی‌توان در زندگی و عملکرد آنها مشاهده کرد.

احدزاده بیان کرد: زکات به غلات اربعه و انعام ثلاثه اختصاص دارد و در گروه سوم به سکه و مسکوکات نیز تعلق می‌گیرد اما نباید طلا و جواهرات زنان را که مورد مصرف عامی قرار می گیرد شامل زکات دانست.

مسئول زکات استان اردبیل ابراز داشت: مومنان در اعتقاد و باور خود بر این عقیده‌اند که پرداخت زکات در کنار فقر زدایی نوعی قرض به خداوند است که خداوند متعال نیز این قرض را به شایستگی و حسنه و چندین برابر افزون‌تر به مومنان برمی‌گرداند.

وی با بیان اینکه که مسئولیت فقرا و رفع نیازمندی آنها با اغنیای جامعه است افزود: نباید با بی‌توجهی حق و حقوق الهی و فقرا را در مال خود حبس کنیم چرا که چنین نگاه و نگرشی پایان خوشی برای مومنان به دنبال ندارد.

احدزاده به شرایط پرداخت زکات در انعام ثلاثه اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه حیواناتی که زکات برای آنها تعلق می‌گیرد باید بیابان‌چرا باشند و بر حیوانات روستاییان یا شهری‌ها که در محیطی محدود زندگی می‌کنند زکات تعلق نمی‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: در غلات اربعه نیز برای محصولات آبی به ازای هر 20 سهم برداشت محصول یک درصد و در غلات اراضی دیم نیز به ازای هر 10 سهم یک درصد زکات تعلق می‌گیرد.

مسئول زکات استان اردبیل در پایان ابراز داشت: پرداخت زکات از خود کالا یا مبلغ حاصله از فروش آن تفاوتی نمی‌کند و در زمینه پرداخت زکات به فقرا، در راه‌‌ماندگان و انجام کارهای عام‌المنفعه نیز به ترتیب اولویت باید در هر منطقه کار و تلاش مناسب و مفیدی انجام شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول