اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان خبر داد

رشد 25 درصدی درآمد زکات در دشتستان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان از رشد 25 درصدی درآمد زکات در دشتستان خبر داد.

رشد 25 درصدی درآمد زکات در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامحسین خسروی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان دشتستان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاصل درایت و اندیشه والای امام خمینی (ره) برای حمایت از محرومان و مستضعفان در جامعه است.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: از سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی (ره) با شناسایی محرومان و مستضعفان جامعه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و جذب اعتبارات در راستای برطرف شدن نیازهای مادی محرومان و مستضعفان جامعه گام برداشته است.

خسروی بیان کرد: فعالیت در امر زکات از مسائل مهمی است که در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دبیرخانه ستاد احیای زکات تلاش می‌کند و با استفاده از راهکارهای فرهنگی و تبلیغی در راستای گسترش این فریضه مهم الهی در جامعه کوشیده است.

وی زکات را فریضه‌ای الهی دانست که با پیروزی انقلاب شاهد احیای آن بودیم و اضافه کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات الهی است که در گذشته به باد فراموشی سپرده شده بود و طلیعه و ظهور انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سبب فرهنگ‌سازی و ترویج این فریضه مهم الهی در جامعه شد.

این مسئول با تاکید بر آنکه زکات برکات معنوی و اخروی فراوانی برای پرداخت‌کنندگان زکات دارد اذعان کرد: فریضه الهی زکات علاوه بر برکاتی که برای پرداخت‌کنندگان دارد، برای سایر افراد جامعه نیز مزایا و برکات زیادی دارد و در سال‌های اخیر از محل پرداخت زکات برکات ارزشمندی نصیب روستاها شده است.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: با توجه به تلاش متولیان ستاد زکات و علاقه و توجه مردم نوع دوست این شهرستان در سال جاری شاهد رشد 25 درصدی درآمد زکات دشتستان هستیم و باید با برنامه‌ریزی مدون و شناخت ظرفیت‌های شهرستان در عرصه‌های کشاورزی و دامداری در این زمینه تلاش کنیم.

خسروی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مسئولان ارشد شهرستان دشتستان برای تشویق نقاط پرداخت‌کننده زکات گفت: تلاش می‌کنیم از محل تملک دارایی، اعتبارات ویژه‌ای برای طرح‌های عمرانی روستاهای نمونه زکات‌دهنده اختصاص دهیم و این امر به طور ویژه مورد توجه مسئولان شهرستان دشتستان بوده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول