اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تزکیه‌نفس مهمترین دستاورد زکات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تزکیه نفس مهمترین دستاورد پرداخت زکات برای اهل ایمان است.

تزکیه‌نفس مهمترین دستاورد زکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام بعدازظهر امروز در همایش آموزشی زکات ویژه عاملین افتخاری و تجلیل از طلایه‌داران عرصه زکات این استان، اظهار داشت: پرداخت زکات در نزد پروردگار و دین اسلام از اهمیت والایی برخوردار بوده و به افراد سفارش بسیاری در توجه به آن شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین امر در نزد پروردگار نماز است، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم هرگاه افراد را به اقامه نماز سفارش کرده به دنبال آن به پرداخت زکات هم توصیه کرده که این نشان از اهمیت والای زکات در نزد پروردگار است.

نکونام تصریح کرد: به همین دلیل در اسلام مسئله زکات که در حقیقت یکنوع مالیات بر  درآمد و تولید و مالیات بر ثروت راکد محسوب مى‌شود، از اهمیت خاصى برخوردار است، تا آنجا که در ردیف مهمترین عبادات قرار گرفته و در بسیارى از موارد همراه با نماز ذکر شده و حتى شرط قبولى نماز شمرده شده است

وی در ادامه بر ضرورت اخلاص در عمل تاکید کرد و گفت: هر کاری که انجام می‌دهیم باید خالص و تنها برای رضای الهی باشد که تنها در این صورت است که اعمال ما مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، طرح شجره طیبه را از جمله اقدامات ماندگار و الهی دانست و اظهار داشت: امید می‌رود با توسعه طرح شجره طیبه بتوان علاوه‌بر بخشش اموال، در نفس و درون خود نیز تغییرات مثبت و سازنده‌ای ایجاد کرد.

نکونام خاطرنشان کرد: پرداخت زکات یکی از دستورات واجب الهی است که تزکیه‌نفس و افزایش اموال از دست‌آوردهای مهم آن برای اهل ایمان است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول