اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات استان اردبیل خبر داد

پیش‌بینی جمع‌آوری 5 میلیارد تومان زکات در اردبیل

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با برداشت محصولات کشاورزی بیش از 5 میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شود.

پیش‌بینی جمع‌آوری 5 میلیارد تومان زکات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در همایش زکات و عاملین و ضابطین این فریضه الهی در اردبیل اظهار داشت: ستاد احیای زکات کشور از سال 73 شکل گرفت و در استان اردبیل نیز از سال 84 این ستاد فعالیتش را با دبیرخانگی کمیته امداد در مرکز استان و شهرهای مختلف آغاز کرد، به طوری که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل رئیس ستاد و استاندار اردبیل نیز نایب رئیس ستاد احیای زکات معرفی شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نیز با تولیت ائمه جمعه ستاد احیای زکات در شهرستان‌ها شکل گرفت.

این مسئول ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد مردمی و عام‌المنفعه که در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان پیشگام است توانسته است بخش عظیمی از اهداف جمع آوری زکات را در رفع نیازمندی این اقشار به کار گیرد.

وی گفت: در اولین سال موفق شدیم 65 میلیون تومان زکات را در سایه وثوق مردم و همت کشاورزان در استان اردبیل جمع‌آوری کنیم.

دبیر ستاد زکات استان اردبیل بیان داشت: این رقم در سال 85 به 188 میلیون تومان، سال 86 به 211 میلیون تومان، در سال 87 به 449 میلیون تومان و در سال 88 نیز به یک میلیارد و 380 میلیون تومان رسید.

زلالی اضافه کرد: در سال 89 نیز بیش از یک میلیارد و 300 میلیون و سال گذشته نیز به ارزش 2 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شده است.

این مسئول یادآور شد: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم رقم 5 میلیارد تومان زکات با توجه به مطلوب بودن کشت و زرع و فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه محقق شود.

ظرفیت زکات استان اردبیل 15 میلیارد تومان است

زلالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظرفیت زکات در استان اردبیل با توجه به گستردگی کشت و زرع و تولید محصولات متنوع کشاورزی بیش از 15 میلیارد تومان است، افزود: در سال‌های اخیر رغبت کشاورزان به پرداخت زکات بسیار بالا رفته است به طوری که ما نیز تلاش می‌کنیم به عنوان یک نهاد خدمت‌رسان با همراهی خوب روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، زکات پرداختی کشاورزان و زارعان را جمع‌آوری کنیم و در مسیر واقعی خود آنها را هزینه کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول