اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

جمع‌آوری 60 میلیارد ریال زکات در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان گفت: در سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان از سطح استان زکات جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 60 میلیارد ریال زکات در اصفهان

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر در حاشیه جلسه ستاد احیای زکات شهرستان سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با تاکید بر تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات گفت: پرداخت زکات، راهکاری اساسی برای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه است.

وی افزود: پرداخت زکات از واجبات و ارکان دین است که مردم باید توجه خاصی به پرداخت آن داشته باشند، به گونه‌ای که خداوند رحمان در یک آیه شریفه به پیامبر(ص) امر کرده است از زکات دهندگان تشکر کنید در صورتی که در هیچ آیه‌ای برای نماز و ارکان دیگر چنین سفارشی نشده است.

دبیر ستاد احیای زکات استان اصفهان با بیان اینکه اسلام بر سه پایه نماز، زکات و ولایت استوار است، گفت: بی‌توجهی به زکات، کفر به آخرت است و توجه نمودن به آن سبب پاک شدن و تزکیه نفس می‌‌شود، به گونه‌ای که زکات، نفوس افراد را از گناه، پلیدی و عداوت پاک کرده و نفس آنان را تزکیه می‌کند.

وی در ادامه از افزایش بیش از 5.5 برابری زکات سال گذشته نسبت به سال 89 خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده در حالی که میزان زکات در سال 89، 975 میلیون تومان بوده است.

رنجبر با بیان اینکه به هر میزانی که زکات در شهرها و روستاها جمع‌آوری شود استان نیز سهم برابر را اعطا می‌کند، ادامه داد: دولت تاکنون، 15 میلیارد ریال وجه تشویقی بابت زکات پرداختی سال گذشته در استان، اعطا کرده است.

وی با اشاره به تصویب قانون زکات در سال گذشته در مجلس اظهار داشت: تنها فعالیتی که در برنامه‌های خیریه پشتیبانی قانون و تأییدیه شورای نگهبان را دارد، زکات است.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان زکات را یک امر ولایتی و از اساسی‌ترین نیاز جامعه دانست و افزود: 30 درصد زکات برای فقرا و 70 درصد دیگر برای فعالیت‌های عمرانی از جمله ساخت خانه‌های عالِم، مساجد، آسفالت معابر و دیگر فعالیت‌های عمرانی صرف می‌شود.

وی در ادامه به ترویج فرهنگ کمک به فقرا در بین باغداران از طریق ترویج طرح حبس درخت تاکید کرد و ادامه داد: باغداران می‌توانند از طریق حبس درخت (وقف درخت برای فقرا که براساس آن درختان برای مدت مشخص یا دائم شناسنامه و پلاک‌دار می‌شوند) به فقرا کمک کنند.

رنجبر در ادامه گفت‌وگو به آثار زکات در زندگی اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: یکی از منابع مهم برای فقرزدایی زکات است که سبب ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول