اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

10 درصد زکات به عنوان سهم فقرا اختصاص یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان داشت: 10 درصد از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده در استان اردبیل به فقرا و نیازمندان بی‌بضاعت اختصاص یافته است.

10 درصد زکات به عنوان سهم فقرا اختصاص یافته است

بهروز زلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از محل زکات جمع‌‌آوری شده در روستاها نیز بیش از 207 پروژه عمرانی درخواست و تعریف شده بود تا بتوانیم با اجرای آنها به رفع  فقر و توسعه‌نیافتگی این مناطق کمک کنیم.

دبیر ستاد زکات استان اردبیل از زکات به عنوان نوید بخش عمران و توسعه واقعی در مناطق روستایی و شهری یاد کرد و افزود: گاه اعتبارات دولتی در اجرای برنامه‌های عمرانی کفاف نمی‌کند و از همین رو روستاییان راغب هستند بخشی از زکات پرداختی آنها در قالب پروژه‌های عمرانی صرف شود.

زلالی اولویت اصلی پرداخت زکات را فقرا و نیازمندان برشمرد و گفت: هرچند در سال‌های گذشته مرسوم بوده معادل زکات روستاییان اعتبار و پروژه عمرانی تعریف شود اما بیش از سه سال است که چنین اعتباری تحقق نیافته و بنده نیز معتقد به چنین عامل انگیزشی نیستم چرا که معتقدم عمل به واجبات نیاز به هیچ عامل انگیزشی و ترغیبی بیرونی ندارد.

این مسئول بیان داشت: از سال 84 تا کنون در یک گام رو به جلو شاهد نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه هستیم که امیدواریم این حرکت رو به رشد ادامه پیدا کند.

دبیر ستاد زکات استان اردبیل با بیان اینکه 820 روستای دارای ظرفیت پرداخت زکات در استان اردبیل شناسایی شده است، افزود: سال گذشته با همت روحانیون مبلغ، معتمدان، رابطان و ضابطان زکات و همچنین دهیاران شوراهای روستایی در این 820 روستا زکات جمع‌‌‌آوری شد و به طوری که شهرهای گرمی، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اردبیل در رتبه‌های اول تا چهارم پرداخت زکات هستند.

وی ابراز داشت: در روزهای گذشته نیز به همت رابطان زکات در مناطق مختلف که اغلب مددکاران کمیته امداد هستند گونی‌های جمع‌آوری زکات بین زارعان توزیع شده تا همزمان با برداشت محصول زکات خود را نیز به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه به پوشش 31 هزار و 700 خانوار در قالب 70 هزار نفر به عنوان مددجویان و مستمری‌بگیران کمیته امداد اشاره کرد و گفت: 45 درصد مددجویان ما در روستاها سکونت دارند که در حمایت از این نیازمندان اولی‌ترین مصرف محل زکات فقرا و نیازمندان هستند.

زلالی تصریح کرد: در کنار آن روستاییان راغب هستند از محل زکات پرداختی طرح‌های مختلف عمرانی در روستاها نظیر مسجد، مدرسه، غسالخانه، پل، راه و سایر امورات عمرانی با اعتبار کمکی دولت به میزان زکات جمع‌آوری شده اجرا شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول