اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی سمیرم خبر داد

جمع‌آوری 400 میلیون ریال زکات در سمیرم

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی سمیرم گفت: در سال گذشته بیش از 419 میلیون ریال زکات در شهرستان سمیرم جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 400 میلیون ریال زکات در سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم عبدالرضا خودسیانی صبح امروز در نخستین نشست اعضای ستاد احیای زکات شهرستان سمیرم در سال جاری از جمع‌آوری 419 میلیون و 294 هزار ریال زکات از سطح شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: بیشترین میزان جمع‌آوری از روستای تنگ خشک پادنای سفلی، روستای سادات‌آباد، علی‌آباد، سیور، مهرگرد، رودآباد بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان سمیرم ادامه داد: این میزان جمع‌آوری به ترتیب روستاهای ذکر شده شامل 120 میلیون ریال، 80 میلیون ریال، 35 میلیون، 25 میلیون، 20 میلیون، 14میلیون بوده است.

به گزارش فارس، در ادامه امام جمعه سمیرم نیز اظهار داشت: زکات سبب افزایش مال و پاداش مضاعف برای زکات دهنده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحبیب‌الله موسوی به اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: زکات به عنوان فریضه الهی در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است و باید زمینه پرداخت زکات اموال مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: عمل به این فریضه الهی موجب خیر و افزایش برکت در مال می‌شود.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: امروز با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی زکات به عنوان یکی از مهم‌ترین واجبات دینی بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گرفته است.

در ادامه این نشست دبیر ستاد احیای زکات استان اصفهان پرداخت زکات را در جامعه سبب زدودن زمینه‌های فقر و برخی آلودگی‌های اقتصادی دانست و گفت: شایسته است با این اقدام از گسترش فقر و نداری در جامعه جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر افزود: احیای فریضه زکات سبب ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت می‌شود.

وی با اشاره به قانون جدید زکات که سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شد، اظهار داشت: در استان اصفهان اکنون 30 درصد زکات جمع‌آوری شده برای فقرا و 70 درصد دیگر برای فعالیت‌های عمرانی از جمله ساخت خانه‌های عالم، مساجد، آسفالت معابر و دیگر فعالیت‌های عمرانی صرف می‌شود.

دبیر ستاد احیای زکات استان اصفهان میزان زکات در سال 89 را 975 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در سال گذشته به بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دولت نیز تعهد کرده که به مقدار و معادل زکات پرداخت شده در روستاها به عنوان کمک تشویقی برای انجام کارهای عمرانی اعتبار اختصاص دهد، اضافه کرد: دولت تاکنون، 15 میلیارد ریال وجه معادل‌سازی بابت زکات پرداختی سال گذشته در استان، اعطا کرده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول