اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

اجرای 31 پروژه عام‌المنفعه از محل درآمد زکات در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از اجرای 31 پروژه عام‌المنفعه از محل درآمد زکات در سال گذشته در سطح استان خبر داد.

اجرای 31 پروژه عام‌المنفعه از محل درآمد زکات در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، محمد اکبری در نشست تجلیل از خیران درمیان اظهار داشت: درآمد زکات سال گذشته استان نزدیک به 754 میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از ابتدای فعالیت ستاد زکات در استان 227  پروژه عام‌المنفعه از این محل اجرا شده که از این تعداد نزدیک به 31 پروژه در سال 90 اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 31 روستا در امر احیای زکات در استان فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته سهم محرومان از زکات جمع‌آوری شده 30 درصد و سهم پروژه‌ها 70 درصد بوده و این در حالی است که در سال جاری سهم محرومان 40 درصد و سهم پروژه‌ها 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده است.

اکبری از اجرای طرح مسجد محوری در استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح با استفاده از ظرفیت‌های هیئت امنای مساجد و طرح امداد محله کمک‌هایی از مردم جمع‌آوری و با حمایت کمیته امداد در همان محدوده مسجد هزینه می‌شود.

فرماندار درمیان نیز گفت: در سال گذشته میزان مشارکت مردم نیکوکار شهرستان با کمیته امداد 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که نسبت به سال‌های گذشته با رشد 16 درصدی همراه بوده است.

رجبعلی براتی با بیان اینکه در حال حاضر 982 حامی کفالت ایتام شهرستان را برعهده دارند، اظهار داشت: حامیان ایتام در سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 130میلیون ریال در راستای اکرام ایتام کمک کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه زکات یک فریضه واجب الهی است که موجب دستیابی به عدالت اجتماعی و تعدیل ثروت در جامعه اسلامی می‌شود، گفت: در سال گذشته 9 ستاد فرعی زکات در شهرستان درمیان تشکیل شد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه کمیته امداد از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: این نهاد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی و بازوی توانمند نظام در رفع محرومیت است.

براتی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد ضمن حفظ کرامت انسانی موجب رفع محرومیت از جامعه می‌شود، گفت: در سال گذشته تعداد 350 طرح اشتغالزایی توسط این نهاد در درمیان اجرا شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 89 رشد 400 درصدی داشته است.

وی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: در حوزه توانمندسازی و خودکفایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه باید سرمایه‌گذاری بیشتر صورت گیرد تا بتوانیم این شعار را محقق سازیم.

فرماندار درمیان از خانواده امداد درمیان به‌عنوان تجلی‌گاه خود باوری و اعتماد به نفس مددجویان یاد کرد و افزود: با همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم نوع دوست، خیر و مرزنشین شهرستان می‌توان گام‌های محکم و بلندی در زمینه شکوفایی اقتصاد این شهرستان برداشت.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول