اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان:

تولید کالای با کیفیت گامی برای تحقق شعار سال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان گفت: تولید کالای باکیفیت گام مهمی برای تحقق شعار سال است.

تولید کالای با کیفیت گامی برای تحقق شعار سال است

داود کارگرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره‌کل استاندارد برنامه‌های مختلفی را برای اجرا و تحقق شعار سال در نظر گرفته است، ولی شعار سال در صورتی تحقق پیدا می‌کند که کالای با کیفیت از سوی واحدهای تولیدی، به بازار عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید ملی و حمایت از کار بدون کیفیت قابلیت اجرایی‌شدن را ندارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همه واحدهای تولید داخلی را کنترل می‌کند، اضافه کرد: به منظور عمل به شعار سال این واحدهای تولیدی توسط این اداره‌کل مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه پس از بازرسی واحدهای تولیدی و نمونه‌برداری، این نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های همکار ارسال می‌شود، تا آزمایش‌های لازم روی آنها صورت گیرد و در صورتی که نمونه‌های گرفته شده با ویژگی‌های استاندارد تطابق داشته باشد، گواهی استاندارد به آنها اعطا می‌شود.

کارگرزاده در ادامه با اشاره به بازرسی از واحدهای فروش و عرضه محصولات توسط اداره‌کل استاندارد اضافه کرد: این امر نیز در قالب طرح "طه" صورت می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان تصریح کرد: مسئولان استاندارد به عنوان مشتری وارد شده و اقدام به خرید محصولاتی که دارای استاندارد اجباری هستند، می‌کنند و سپس آزمایش‌ها بر روی آنها انجام می‌شود تا استاندارد بودن یا نبودن آن مشخص شود.

اداره‌کل استاندارد اقدام به خرید کالا در بخش‌های مختلف همانند خمیردندان، پوشاک بهداشتی، پتو، سیمان، روغن‌های مایع، پودرهای رختشویی و در بحث لوازم منزل نیز اجاق گاز کرده و نسبت به آزمایش آنها نیز اقدام می‌کنند.

کارگرزاده خاطرنشان کرد: کالاهایی که فاقد استاندارد لازم باشند، از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان تایید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان استاندارد در صورتی که کالایی استاندارد نداشته باشد، تذکر لازم را به واحد عرضه کننده می‌دهند، اضافه کرد: کالایی که تاریخ گذشته باشد، نیز کلا از بازار جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان تصریح کرد: فروشندگان باید بدانند که عرضه محصولات با کیفیت موجب رونق تولیدات داخلی می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول