اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

آمادگی سیستان‌وبلوچستان برای برگزاری سنت حسنه اعتکاف

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت : استان سیستان‌وبلوچستان آمادگی دارد همانند سال‌های گذشته، سنت حسنه اعتکاف را در سراسر استان با شکوهی خاص برگزار کند.

آمادگی سیستان‌وبلوچستان برای برگزاری سنت حسنه اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جلال سیاح ظهر امروز در ستاد فصل نیایش (اعتکاف) با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع)، ماه رجب را ماه آستانه ورود به فصل نیایش و استقبال از ماه شعبان و رمضان ذکر کرد و اظهار داشت: بر اساس سنت دیرینه اسلامی و با تاسی از سیره پیامبر اسلام و اهل ‌بیت (ع)، آیین حسنه اعتکاف همزمان با کل جهان اسلام در مساجد استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری آیین اعتکاف در مساجد از پیش تعیین شده در سطح استان برپا می‌شود، افزود: سنت حسنه اعتکاف مانند سال‌های گذشته و همزمان با ایام‌البیض از سیزدهم رجب به مدت سه روز در کل استان برگزار می‌شود که معتکفان می‌توانند با حضور در این مساجد به عبادت و نیایش بپردازند.

معاون امنیتی ـ انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان برگزاری و تهیه مقدمات برای حضور معتکفان را توفیق الهی ذکر کرد و بیان داشت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فضای معنوی خاصی در جامعه ایجاد می‌کند و باید مسئولان و دست اندرکاران همه تلاش خود را بکار گیرند تا زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم را در مراسم مذهبی فراهم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان هم در این جلسه گفت: در سال گذشته، 4 هزار و 527 نفر در 40 مسجد استان معتکف شدند که از این تعداد، 3 هزار و 358 نفر آنان را بانوان تشکیل داده‌اند.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور از برگزاری آیین اسلامی اعتکاف همانند سال گذشته در کل استان خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم برای هرچه با شکوه‌تر برگزارشدن این مراسم معنوی انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با این ایام خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در زاهدان، مراسم اعتکاف در پنج مسجد این شهر برگزار می‌شود که چهار مسجد المهدی، الزهرا، حضرت زینب و امام رضا(ع) برای خواهران و مسجد جامع زاهدان برای برادران در نظر گرفته شده است.

قربانپور تصریح کرد: در دیگر شهرهای استان هم مانند سال‌‌های گذشته، مساجد برای برپایی مراسم اعتکاف مشخص شده است.

سنت حسنه اعتکاف همه ساله از 13 رجب همزمان با ولادت حضرت علی (ع) به مدت سه روز در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود که معتکفان با اعتکاف در مساجد و به جای‌آوردن اعمال دینی و مذهبی مانند روزه گرفتن و قرائت ادعیه و شب زنده‌داری به نیایش و عبادت می‌پردازند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول